Naar Jamaica op bezoek in Amerika - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mirte Os - WaarBenJij.nu Naar Jamaica op bezoek in Amerika - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Naar Jamaica op bezoek in Amerika

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

20 Juni 2008 | Verenigde Staten, Ashburn

Hallo Lezers van mijn site,

En toen begon toch echt mijn avontuur(tje) naar Amerika.
Op vrijdag ochtend 6 juni brachten papa, mama en Karima mij naar de trein in Antwerpen. Aangezien ik om 9.00 in Brussel moest zijn, was het veel handiger om met de trein te gaan vanuit Antwerpen. Rond die tijd staan er namelijk altijd files rond Brussel.

Eenmaal aangekomen moest ik wachten bij de check-in, er stond een lange rij. Toen ik eenmaal aan de beurt was, kwamen er natuurlijk een heleboel security vragen.
Zoals; -Hoe ben je hier gekomen? (Ik moest mijn trein ticket laten zien)
-Waarom reis je vanuit brussel als je uit nederland komt?
-Wat ga je doen in Amerika?
-Heb je spullen gekregen van anderen om mee te nemen?
-Het je elictrische apparatuur bij je?
Nou en toen ik eindelijk al die vragen had beantwoord, mocht ik mijn tassen gaan in-checken, en kon het wachten beginnen.
Om 12.10 vertrok dan eindelijk het vliegtuig. En kon de reis echt beginnen.

En wat duurt zo'n vlucht dan toch lang, en wat heb je weinig ruimte voor je benen.
Wel had iedereen een eigen televisie, dan kon je kiezen of je muziek luisterde, een film keek of de map bekeek van waar we vlogen. Dit was wel lekker dan ging de tijd weer wat sneller voorbij.
Ook kwamen ze regelmatig voorbij met eten en drinken, dat was erg goed verzorgt. Maar als je er dan na 8 uur vliegen bent is dat toch wel heerlijk.

Toen ik bij de douane aankwam was zijn eerste vraag, ben je wel eens in Nijmegen geweest? Ik wist echt niet wat hij bedoelde, en keek een beetje vreemd, zo'n vraag verwacht je niet bij de douane. Maar toen vertelde hij trots dat hij al 2 keer de wandelvierdaagse had gelopen. Toen hij dit heel trots had verteld konden we verder met alle dingen, vingerafdruk en een iris-scan maken.

Joepie ik ben in Amerika.
Als ik aangekomen was zou ik Jamaica bellen zodat ze wist waar ik zou staan, maar wat bleek mijn telefoon deed het daar niet. Dus ik maar heel vriendelijk iemand aangesproken of ik haar telefoon mocht gebruiken, en toen Jamaica gebeld. En een kwartiertje later was ze er al. Het was heel leuk om Jamaica weer te zien na al die maanden.

We zijn toen nog even langs de winkel gereden, jeetje wat zijn die groot, en ze hebben er echt alles.
Daarna zijn we naar Jamaica's "huis" gereden. Daar al mijn spullen in Jamaica's kamer gezet en toen gaan kennismaken met de familie.
S'avonds gezellig met de familie meegegeten. Na het eten zijn we nog even naar het zwembad gefietst. Het was zo warm, dat wat afkoeling wel heel erg lekker was. Na het zwemmen nog even lekker gekletst en dan maar gaan slapen. Voor mijn gevoel was het al 3.00 en toen was ik eigenlijk wel al heel moe.

De volgende dag, zaterdag, zijn we naar Washington DC geweest. Eerst een stukje met de auto en toen met de metro de stad in.
Hier zijn we een aantal dingen wezen bekijken, die je echt gezien moet hebben als je in Washington DC bent geweest. Zoals het Witte Huis en het Washington monument.
Het was deze dag echt heeeeeel heet, dus hebben we de koelte ook een beetje opgezocht. We zijn een aantal museums ingeweest, deze hadden heerlijke airco. Erg mooie grote museums.

De volgende morgen, zondag, hebben we het een beetje rustig aan gedaan. Het was weer een hele warme dag.
Na lang wikken en wegen, besloten we om naar het zwembad te gaan. Effe afkoelen was toch de beste optie voor deze hele warme dag.
S'middags had Jamaica een clustermeeting van haar au-pair vereniging, en daar mocht ik mee naar toe. Vandaag werden alle verjaardagen gevierd van alle au-pairs.
Eerst hebben we met z'n allen pizza gegeten. Daarna was het tijd voor de kadootjes, iedereen moest een idee vertellen om van de zomer met de kinderen te gaan doen. En daarna mocht je een kadootje uit zoeken. Toen iedereen een kadootje had, hebben we taart en ijs gegeten. En toen was het feestje weer voorbij. En gingen we naar huis.

De maandag moest Jamaica weer gewoon werken. We hebben die dag gewoon lekker gespeeld. Jamaica is daar de au-pair voor drie jongens van 6,3 en 0. De oudste gaat van 11.00 tot 15.00 naar school en de andere 2 zijn de hele dag thuis.
Toen we Christopher van de schoolbus hadden opgehaald, zijn we naar de winkel gereden. We hadden afgesproken om vanavond te koken, dus moesten we boodschappen gaan halen.
We hebben deze dag een heerlijke groete taart gemaakt. Iedereen vond hem echt super lekker.
Na het eten zijn we weer naar het zwembad geweest. En daarna de voetbal wedstrijd gekeken, we zaten helemaal in het oranje voor de tv. En joepie met 3-0 gewonnen.

Dinsdag was een gewoon dagje, lekker gespeeld en gedaan.
Wel weer een heel warm dagje. We hadden de termometer even buiten gelegt. Om 10.00 s'ochtends, was het in de schaduw al 37 graden celcius. Erg warm dus. Dus echt een dagje om binnen te blijven.

Woensdag hebben we met z'n allen vaderdag cadeautjes gemaakt. We hebben brooddeeg gemaakt en hier de voedafdruk in gezet. Dit was erg leuk, de kinderen hadden dit nog nooit gedaan. Ze snapte ook niet dat we deeg maakte, wat je niet kon opeten.
Ze mochten op het aanrecht gaan staan, en dan hun voet erin zetten.
Dit vonden ze echt helemaal geweldig.
Toen de mama weer thuis was zijn we met de 2 jongste naar het zwembad geweest, even lekker plonsen.
S'avonds na het eten zijn we naar een schooloptreden van Christopher geweest. Omdat het het einde van het schooljaar was, deden alle kinderen samen een optredentje. Ze zongen allemaal liedjes, en vertelde wat ze hadden geleerd. Erg leuk om te zien.

Donderdag hebben we de vaderdag kadootjes geverfd. Dit was een hele grote kliederzooi, maar super leuk. En ze werden heel mooi.
Na school zijn we naar de speeltuin geweest. Een erg leuke speeltuin, midden in het bos. Hier hebben we lekker met z'n allen gespeeld, en gesnoept.
Na het eten zijn we nog even naar de winkel gereden om een ijsje. De bedoeling was gewoon een ijsje, maar het werd een hele bak ijs. Ook erg lekker.

Op vrijdag moest Jamaica een halve dag werken. Daarna zijn we gaan shoppen. Wat korte broeken gekocht en een hempje. En lekker rond gelopen in de winkels. Daarna nog wat gegeten bij de Taco bell, lekkere taco's gegeten.
En s'avonds weer de voetbal wedstrijd, joepie weer gewonnen.

En de zaterdag zat mijn vakantie er helaas al weer op.
S'morgens mijn tassen ingepakt, en nog even lekker gekletst. Toen zijn we naar de winkel gereden, en hebben daar een broodje gekocht. Toen naar het vliegveld gereden. Daar was de in-check rij heeeeeel lang. Jamaica heeft nog een half uurtje met mij in de rij gestaan, en toen hebben we afscheid genomen. Het was heel vreemd om weer te gaan, en afscheid te nemen.

Toen ik door de douane ging, deden ze opeens heel vreemd. Ik moest mee met een mevrouw, die heel vreemd deed. Ik moest ergens gaan staan, buiten alle rijen. Daarna moest ik mijn schoenen uit doen, en die samen met mijn tas door de scan halen. Daarna moest ik door de detectie poort en daar in zo'n glazen hokje gaan staan. Ik werd opgehaald door een andere vrouw, die mij ging fouieren. Later werd mijn tas helemaal opengemaakt en alles werd bekeken. Ook gingen ze met een papiertje over mijn spullen en die deden ze dan in een machine. Waarschijnlijk om iets op te sporen of zo.
Nou ze konden niets vinden, wat ik ook wel wist. Maar het geeft toch wel spanningen. Ik vroeg nog waarom dit was. En dat wist ze eigenlijk ook niet. Ze vroeg of ik mijn ticket heel kort van te voren had geboekt, dan werd je vaak extra gefouieerd. Maar dat was niet zo, dus waarom het dan wel was, geen idee.

En toen kon mijn reis beginnen.
Helaas hadden we een half uur vertraging, het vliegtuig was te warm. Ze moesten het eerst afkoelen, voordat we er in mochten. Uiteindelijk mochten we erin, maar toen duurde het nog 1,5 uur voor we opstegen. Het was een goede vlucht, ik had 2 stoelen voor mij zelf, en zat naast het raam. Een super plek dus. Alleen deed de t.v. het helaas niet. Maar daardoor ben ik snel gaan slapen, en was de vlucht heel snel voorbij. Ik heb heerlijk 6 uurtjes kunnen slapen. Hierdoor was ik de volgende ochtend best wel fit, en had ik helemaal geen jet-leg.

Toen ik aankwam in Brussel, stonden de ouders van Jamaica er. Zij kwamen mij ophalen, en brachten mij terug naar Zwitserland. We hebben een goede reis gehad. En Emiel en Karolien hebben hier nog een paar dagen heerlijk vakantie gevierd.

Toen was mijn heerlijke, leuke, te korte vakantie helaas weer voorbij.
Dank je wel Jamaica, voor deze hele leuke vakantie!
En Emiel en Karolien dank je wel, voor het brengen van mij naar Zwitserland.

Nou dit was het weer.
Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar hier is hij dan.

Groetjes Mirte

p.s. Ik zou het erg leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten.


  • 13 Augustus 2008 - 15:54

    Mama En Papa:

    Yassoe mirte,
    We waren al benieuwd naar je verhaal op papier. We wisten al hoe leuk je het met jamaica gehad hebt, maar nu lezen we weer andere details.
    groetjes wijfje aan alle vrouwen van het dal in Acharina.
    van papa en mama

  • 13 Augustus 2008 - 17:30

    Fam.Verstegen:

    Met heel veel belangstelling hebben wij jouw Amerika-verhaal gelezen. Wij gunnen het jouw dat je dit allemaal mee kunt maken.Wij kunnen echt genieten van al die mooie foto's.Heel veel groetjes aan de meiden van Acharina.

  • 13 Augustus 2008 - 19:57

    Au-pair Collega:

    wanneer komt het vervolg? Dit was in ieder geval al leuk om te lezen!!

  • 13 Augustus 2008 - 21:05

    Au-pair Collega:

    Volgens mij is de datum van jou waarbenjij een beetje van slag, het is vandaag toch echt 13 aug en niet 20 juni :-p Haha, ik ben gemeen he... Maar het was leuk om je verhaal te lezen en wacht nu alweer op je volgende!! Tot snel...

  • 14 Augustus 2008 - 02:37

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Eindelijk het verhaal over amerkia. Ik was al heel benieuwd om telezen hoe je het beleeft had. Natuurlijk had ik dit wel al gehoord en was ik er zelf bij, maar toch leuk dat het nu op je site staat. Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt.

    Ik heb het ook heel erg naar mijn zin gehad met jouw. Het was een supper week.

    Groetjes van Jamaica.

  • 14 Augustus 2008 - 05:59

    Karolien,:


    Hé hé Mirte, wat een verhaal.
    We hadden er inderdaad al veel over gehoord, maar nu is het wel heel leuk om te lezen over al de ervaringen in Amerika!
    Lekker vacantie met je vriendin Jamaica,ie het ook erg naar haar zin had toen je er was.
    En ja we hebben het erg naar ons zin gehad in Acharina.
    Nog heel veel plezier verder en vele groetjes en ook de groetjs aan Anja en de meisjes.

    Van Emiel en Karolien.


  • 15 Augustus 2008 - 07:45

    Mama:

    yassoe mirte,

    Gefeliciteerd vandaag met je naamdag. 15 augustus, de dag voor alle Mirte's. Maar in het bijzonder voor jou die hoort bij Myrthe diotassa in Kythera.
    Nou lees ik het hele verhaal. Ik ben ontzettend blij dat het bij ons niet zo warm is, hoe kun je het doorstaan zeg. Karima komt dit weekend weer terug naar huis. Papa is nu in La Capelette samen met Jasmijn om haar op te halen. Hij had veel zin in mooi weer en plonsen in het zwembad, maar hij heeft zijn paraplu te voorschijn moeten halen. Mirte heel veel plezier op deze bijzondere dag voor jou.
    mama

  • 06 September 2008 - 12:21

    Karolien,:

    Hè hallo Mirte,

    Hartelijk-Gefeliciteerd met de verjaardag van je pa!
    ja ik weet dat het al gevierd is hoor.
    Het was zeker wel een verrassing, dat je er ook was en een gezellig feest.!!!

    Veel groetjes weer, ook aan de meisjes en Anja,
    van Emiel en Karolien doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ashburn

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 196100

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: