Naar de tandarts - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Naar de tandarts - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Naar de tandarts

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

19 September 2008 | Zwitserland, Ascharina

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, ik moet nog even wat tijd inhalen.
Dus vandaar dat de berichtjes zo snel na elkaar komen.

Het werd tijd voor Tinze om eens naar de tandarts te gaan. Ze was wel eens met mama geweest in Nederland, maar dan deed ze haar mond niet open.
Dus nu hadden we een afspraak gemaakt bij de tandarts in Davos.
Kinderen krijgen hier voor hun 5de 3 gratis tandartsen bezoeken. Dus dat moesten we maar eens snel gaan doen. En ik was de gelukkige om mee te gaan, joehoe.
Tinze vond het hartstikke spannend om te gaan. Dus heb ik helemaal uitgelegt wat ze gaan doen, en dan de dan heel stoer moet zijn. Nou stoer was ze, geen kik heeft ze gegeven.
Maar wat bleek ze had 6 gaatjes! Dus zou het niet bij deze ene keer blijven.
We moesten nog 3 keer terug komen, elke keer vulde ze er 2.
Maar Tinze was echt super stoer, ze deed het heel goed. Niet gehuild of gepiept.
De eerste 4 hebben ze met verdoving gedaan, en de laatste 2 zelfs zonder verdoving.
Tinze verbaasde me echt, ze zei achteraf, dat het zonder verdoving veel fijner was. Want je had nu geen prik, en achteraf deed het ook geen pijn. Wat een super meid toch.

We waren uitgenodigt om bij oud-gasten te komen logeren.
Gasten die hier al een paar keer waren geweest, en net over de grens in Duitsland wonen.
Hier zijn we een nachtje naar toe geweest.
Toen we daar aankwamen, was hun eerste vraag, kun je paardrijden?
Dus ik zeg; dat is al meer dan 10 jaar geleden.
Zij gelijk helemaal enthousiast, nu kon ik morgen met hun dochter een buitenrit gaan maken.
Ik schrok me wild, dat was niet mijn bedoeling.
Maar ik dacht, we wachten wel af, we zien het wel.
Maar de volgende ochtend, stond hun dochter al om 8.00 aan mijn bed, of ik warme kleren bijhad, dan konden we vertrekken.
Maar ja, toch maar eerst onbijten. Toen hebben we de paarden gepoetst, en mochten de kinderen er even op zitten. En ondertussen zegt Anja tegen mij, ja nu kun je het echt niet meer maken om niet te gaan. Nou bedankt, ik moest maar gaan.
We hebben denk ik een buitenrit van 1,5 uur gemaakt. En ik moet eerlijk zeggen, het was heerlijk. Toen ik van het paard afstapte niet meer, jeetje wat een spierpijn. Maar daarna zijn we lekker naar een heel groot zwembad geweest, dus toen was de spierpijn snel over. Hier heel veel lol gehad met hun dochter Julia.

Mijn ouders zijn ook nog een paar daagjes langs geweest.
We zijn een dagje naar Chur geweest, de oudste stad van Zwitserland.
En de volgende dag, hebben we een mooie wandeltoch gemaakt. Deze had ik samen met papa en Karima in de winter gedaan, en papa wilde hem graag nog een keer in de zomer doen.
Silke in de rugdrager en Tinze zelf lopen, dat ging heel goed. We hebben er 4 uurtjes over gedaan. het was heel mooi, en echt genieten.
Toen gingen mijn ouders helaas al weer naar huis.

Oja, ondertussen is Silke ook al bijna helemaal zindelijk overdag. Af en toe heeft ze een ongelukje, maar dat komt maar zelden voor.
Ze is echt snel, ze is echt een pienter ding. En begrijpt alles wat je zegt, en had het dus ook zo door hoe het werkte. Helaas praat ze nog niet echt, dus het aangeven was eerst een probleem. Maar nu zegt ze psssss, als ze moet plassen.

Oja, de uitzenddatum van Ik vertrek is bekent. Donderdag 16-10-2008, om 20.30 NED1, word het uitgezonden.
Er is op internet nu al een voorstukje te zien, op www.ikvertrek.nl
Wij kijken er ondertussen met iets andere ogen naar. Natuurlijk omdat Ludy er nog heel veel in voorkomt, en dat zal heel vreemd zijn om hem weer "levend" te zien.
Maar ook omdat er ondertussen grote conflicten zijn geweest met Niek, dit betreft de overname van het restaurant. Hierdoor hebben we geen enkel contact meer met hem.
Maar we zijn heel benieuwd naar de uitzending, en gaan zeker kijken.
Jullie ook?

Dit was weer even een verhaaltje, zijn jullie weer een stukje verder op de hoogte.

Groetjes Mirte

  • 11 Oktober 2008 - 14:09

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Stoer van Tize zeg, op controle gaan en dan ook nog drie keer terug moeten voor gaatjes en dan geen kik geven. Gelukkig dat het goed is en ze nu niet bang is.

    Lijkt me leuk om na zo een lange tijd nog eens paart te rijden. Gelukkig dat je daarna even in het water kon rilexen, want dat was vast fijn voor je spierpijn.

    Wat goed van Silke al zindelijk. Grappig dat ze dan pssssss zeg.

    Gezellig je ouders en zusje nog even op bezoek en ja dan zit het er voor jouw bijna op. Nog een weekje en kun je hun weer opzoeken. Ik zou zeggen geniet heel erg veel van je laatste week.

    Spreek je weer en vele groetjes van Jamaica.

  • 11 Oktober 2008 - 14:35

    Fam. Ras:

    Hoi Mirte,

    heb allebei je berichtjes weer gelezen. Na twee jaar terug naar Nederland en daarna naar Afrika, je hebt nog heel wat voor de boeg. Geniet van je laatste week met de meisjes en Anja en wie weet tot ziens!

    groetjes,
    Fam. Ras

  • 11 Oktober 2008 - 16:10

    Daan:

    Hallo Mirte,

    Ik heb je laatste berichten afgedrukt voor oma en opa.

    Elly en Daan

  • 11 Oktober 2008 - 20:03

    Mama:

    Yassoe Mirte,

    Ik zag je net even op de aankomdiging van ik vertrek van donderdag a.s. Leuk om je te zien en gek dat alles nu volledig omgekeerd is. Ludy gestorven en Niek de zaak bedrogen. Toch wil ik je graag zien en zal ik klaar zitten op de bank met afstandsbediening en chips om evt frustraties weg te vreten. Maar toen was je gelukkig en onwetend van wat al snel ging komen. Wel, ik hoop dat er een nieuwe liefde voor je zal komen die het waard is. Ik denk ook een beetje aan mezelf, want ik wil graag samen met Papa hele leuke grootouders worden. Hoe is je afscheidsfeestje een echte kliederzooi zeker??mama

  • 12 Oktober 2008 - 16:22

    Yvonne:

    Ook Gerard en ik zullen donderdag naar de televisie kijken. Best een raar idee dat je gaat kijken naar iemand die je familie is. Veel plezier nog in Zwitserland.

  • 17 Oktober 2008 - 11:07

    Marjolijn:

    Dag Mirte,

    Gisteravond gekeken naar de uitzending van "ik vertrek". We waren helemaal verbaasd daar "onze" Ludy te zien. Erg leuk, want een paar jaar geleden was hij onze skileraar in Zwitserland. En toen........helemaal perplex bij het bericht na de uitzending. Wat een klap zal dat voor jullie geweest zijn zeg. 's Morgens zeg je nog vrolijk dag tot vanavond en vervolgens komt die persoon nooit meer terug. Nooit kun je nog zeggen wat je graag had willen zeggen. Afschuwelijk.
    Ik wil jullie hierbij heel veel sterkte toewensen. Doe ook de groeten aan Anja van mij. Want ookal zijn jullie weer ruim een halfjaar verder en pak je weer van alles aan, uit ervaring weet ik dat zulk verdriet voor altijd op de achtergrond van je leven meegaat en dat er van tijd tot tijd diverse tranen zullen blijven stromen.

    Sterkte

    Hartelijke groetjes van Marjolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Ascharina

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 196092

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: