San Vincenzo - Reisverslag uit San Vincenzo, Italië van Mirte Os - WaarBenJij.nu San Vincenzo - Reisverslag uit San Vincenzo, Italië van Mirte Os - WaarBenJij.nu

San Vincenzo

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

01 Oktober 2008 | Italië, San Vincenzo

Hallo allemaal,

Hier komt hij dan, eindelijk het verhaal over onze vakantie in Italie.
Eind september zijn we met z'n viertjes een paar dagen naar Italie geweest. Even lekker weg.

We zijn naar San Vincenzo geweest, een dorpje/stadje aan de toscaanse kust.
We hebben vooral gerelaxd, en lekker niets gedaan.

We hadden een sta-caravan gehuurd, op een grote camping. Het was een mooie caravan, 2 slaapkamers, badkamertje, een bank en een keukentje. Groot genoeg voor een vakantie.
De camping was enorm groot, maar gelukkig zaten we buiten het hoofdseizoen. Zodat het niet druk was, en we lekker de ruimte hadden.

Op de eerste dag zijn we fietsen gaan huren om lekker de hele week te kunnen fietsen. We hadden ook gelijk een fiets voor Tinze gehuurd, thuis was het moeilijk om te leren fietsen met al die bergen. En hier was het mooi plat en had ze de ruimte en de tijd om te leren fietsen.
En dat heeft Tinze gedaan, naar het winkeltje, naar de speeltuin, naar het strand of gewoon een rondje om de caravan fietsen. Tinze zat hele dagen op haar fiets, ze vond het echt geweldig.

We hebben echt heerlijk weer gehad de hele vakantie. S'morgens lekker buiten ontbijten in het zonnetje, en daarna de hele dag buiten zijn en spelen.
Zo zijn we bijna alle dagen naar het strand geweest. We hebben 1 keertje kunnen zwemmen, de andere dagen was het wat frisser. Maar toen konden we wel lekker spelen in het zand. We hebben zandkastelen gebouwd, elkaar ingegraven en vooral veel lol gehad. De kinderen vonden het echt heerlijk om gewoon lekker te freubelen in het zand. Broodjes en drinken mee, echt genieten.

We zijn ook een dagje naar Elba geweest. Dit is het eiland waar Napoleon gevangen heeft gezeten.
Hier zijn we met de boot naar toe gegaan, even lekker uitwaaien.
In het midden van de boot was ook een ballenbak voor de kinderen, de kids hebben zich goed vermaakt.
Op Elba hebben we rond gekeken in de stad, en een heerlijk ijsje gegeten.
We wilden eigenlijk ook nog gaan zwemmen, maar het waaide zo hard dat het helaas niet ging.

Op de camping hadden ze hele leuke kleine kinder w.c.-tjes. Tinze en Silke vonden deze echt heel leuk, en wilde er elke dag naar toe. Dus wij onze fiets maar weer pakken, en op naar de w.c.-tjes. We hadden zelf ook wel een w.c. in onze caravan, maar ze wilden liever naar die kleine. Het waren kleine w.c.-tjes, zodat ze het zelf konden. Ook de wastafels waren heel klein en laag. Deze vond Silke helemaal fantastisch, ze ging elke wastafel langs om haar handen te wassen.
Ze zagen er ook heel mooi uit, echt heel veel kleurtjes en kinderlijk.

We hebben ook nog een middag spelletjes gedaan, rond de caravan. We hebben snoep gehapt, uit een bak met water. Dit vonden Tinze en Silke toch wel een beetje vreemd en eng, maar ze hebben het wel gedaan. Daarna hebben ze ook nog ge-spijker poept.

Op de laatste avond zijn we nog een keertje naar het strand geweest om naar de zonsondergang te gaan kijken. Deze was echt heel mooi, je ziet de zon dan echt in de zee zakken. Toen we op het strand waren hebben we nog lekker even in het zand gespeeld. En ook hebben we geprobeerd om op ons hoofd te staan. Anja wou dat oefenen voor bij de yoga, en op het strand doet het niet zo zeer als je valt. Dus heb ik het ook maar eens geprobeerd, maar dat is niet simpel. Tinze heeft het ook geprobeerd, en met een beetje hulp lukt het haar.

Deze vakantie was een beetje dubbel, een vakantie met een dubbele reden.
Het was gewoon een lekkere vakantie, omdat we daar zin in hadden. Maar het was ook een beetje een afscheidsvakantie. Gelukkig was hier weinig van te merken, en was het gewoon heel gezellig. Maar tijdens zo'n vakantie denk je er soms wel even over na, dat het einde echt bijna in zicht komt. Maar we hebben er van genoten, het was een heerlijke vakantie.

Dit was weer mijn verhaaltje over onze vakantie in San Vincenzo.

Groetjes Mirte

• 18 Oktober 2008 - 18:13

Annemarieke:

Ben benieuwd!
    Maar meisje ik wens je een veilige rit naar huis toe en we spreken snel eens iets af!
    Eerst nog maar even afscheid nemen....
    X

• 18 Oktober 2008 - 20:52

Mama En Karima:

kalli nigta Mirto,

en goed reis.
    We willen je graag ophalen in nijmegen. tot morgen hoor.
    mama en Karima, max, ajax, oeidiepoes, helmer, mouline en aligootje.