Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

18 Oktober 2008 | Zwitserland, Ascharina

Hallo allemaal,

Hier maar weer even een berichtje.
Mijn einde hier is nu echt in zicht, morgen vertrek ik weer richting Nederland. En zit mijn au-pair avontuur er weer op.

Maar eerst nog maar even over mijn afscheidsfeestje. Op woensdag 8 oktober hadden Anja en een collega met haar kinderen, voor mij een afscheidsfeestje georganiseerd.

Het feestje begon om 16.00. Bijna alle buren zijn gekomen, een heel aantal collega's van Anja, en nog een vriendin. We hebben eerst wat gedronken en taart gegeten. Anja en Koos hadden taart gebakken, worteltjestaart en appeltaart.
Daarna zijn we begonnen met spelletjes. We hebben eerst ezeltje-prik gedaan, iedereen kent dat denk ik wel. Daarna zijn we gaan spekhappen, spekjes aan een touw en happen maar.
Daarna zijn we gaan spijkerpoepen. Je krijgt dan een touwtje om je middel, met daar een spijker aan. Je zet een flesje op de grond, en gaat er boven staan. Je probeert dan de spijker in de fles te krijgen, een erg leuk spel. Het ziet heel vreemd uit, het lijkt net of je staat te poepen. Vandaar de naam.

Hierna kwam het vieze deel, appelhappen. Ze hadden een grote bak met vla, chocolade, vanillie en yoghurt. Hierin gooide ze een appel, en die moest je er dan met je mond uithappen. En natuurlijk zonder je handen te gebruiken. Je snapt natuurlijk al dat dit een heerlijke viezigheid werd.
Toen iedereen die wilde happen had gehapt, waren we klaar. Maar ik verwachte nog wel wat. Ik had ooit eens gezegt, op mijn laatste dag mogen jullie mij met pap bekogelen. Dus daar wachte ik op, maar het kwam niet. Dus ik het maar eens gaan vragen, en het was eigenlijk niet hun bedoeling om het echt te gaan doen. Maar als het mocht van mij, wilde ze wel graag. En toen was het dus echt zover. Iedereen ging klaar staan, met een lepel en de grote bak met vla. Heel veel lepels vla heb ik op mij gehad, en nog meer lepels gingen ernaast. Uiteindelijk kwam er iemand (nog bedankt Monique) op het hele leuke idee, om maar de hele bak over mij heen te gooien. Ik heb nog even gerent, maar ze kregen me toch te pakken. En toen kreeg ik dus de hele bak vla over me heen, heerlijk.

Toen maar even gaan douchen, plakte toch wel een beetje. Ondertussen was iedereen naar binnen gegaan.
Daar kreeg ik een hele mooie poster van Anja en de kids, met allemaal foto's van de afgelopen 2 jaar. Echt super gaaf. Ook kreeg ik nog een hele mooie zelfgemaakte mobiele, van allemaal geschilderde denne-appels. En nog van allebij de kids een schilderij. En nog een heleboel kadootjes, dank je wel allemaal.

Daarna lekker gegeten, en buurman Peter maakte nog muziek op zijn accordeon. Speciaal voor mij, deed hij anders nooit. Echt super.
Na het toetje is iedereen weer naar huis gegaan, en hebben we nog even lekker nagekletst.
Dank je wel voor dit feestje!


Dan nog maar even over de uitzending van "ik vertrek".
Hebben jullie hem gezien?
Ik vond het een hele mooie uitzending, iedereen kwam er echt goed in uit, zoals hij is/was. Ik vond het wel heel vreemd om me zelf te zien, maar dat zal voor iedereen wel zijn, om je zelf te zien.
Het was natuurlijk al een jaar geleden opgenomen.
Maar het allerbelangrijkste is dat de film mooi was.
De film is echt met liefde en zorg gemaakt, dat was duidelijk.

En nu komt mijn einde hier in Zwitserland dan echt in zicht.
Morgen ochtend vertrekken we, ik rij met een vriend van hier mee, richting nederland. Ik zal dan een nachtje bij hun slapen en dan maandag richting Koewacht verder reizen.
Dus mensen pas maar op, ik kom er weer aan.

Voor de laatste keer, heeeeeel veeeeeel groetjes uit Zwitserland.

Groetjes Mirte

  • 18 Oktober 2008 - 18:55

    Mama:

    Hoi mirte, Wij verwachten je al hoor. Slaap maa rlekker je allerlaatste nacht in de bregen en bij je familie en kom veilig thuis. We hebben je gezien bij ""ik vertrek"" Pim, Caorlien, Geoffrey, Lotte en Mirjam waren gekomen om met ons te kijken. Samen hebben we ghet geheel van commentaar voorzien> we komen tot 5 punten waarom het maar goed is dat jullie relatie uit is. De reportage is heel erg mooi. Mooi en ontoerend om Ludy zo springlevend te zien, ook nog zo vol plannen en dan nog maar weinig later al niet meer levend te zijn.
    We hebben zin in je verhalen en verwachten je even thuis om weer weg te gaan.
    mama

  • 18 Oktober 2008 - 19:31

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Je avontuur Zwitserland zit er bijna op. Nog een nachtje en dan ga je weer terug naar Nederland en kun je terug kijken op twee fantastische jaren als au pair.Wel heel erg leuk zo een afscheidsfeestje met echte Nederlandse spellen.

    Succes morgen met het afscheid nemen en een goede reis terug naar Nederland. Veel plezier nog en tot ziens.

    Vele groetjes van Jamaica.

  • 20 Oktober 2008 - 10:19

    Aupair Vriendinnetje:

    Waar zijn je foto's van je mooie papgezicht? Het was inderdaad een erg leuk afscheidsfeestje!
    Ik ga het hier nog even afsluiten en dan zien we elkaar binnenkort in NL weer!
    Groetjes, Monique

  • 20 Oktober 2008 - 14:10

    Linda:

    Hoi Mirte, ik zal je berichtjes missen. Kunnen we je weer mailen via zeelandnet? Ben wel nieuwsgierig naar alle verdere avonturen die je nog gaat beleven. Ook ik heb naar de aflevering van "ik vertrek" gekeken en ik vond het ontroerend mooi. Heel veel plezier straks in Limburg...
    groetjes Linda

  • 20 Oktober 2008 - 17:03

    Yvonne:

    Gerard en ik hebben ook naar de uitzending van Ik vertrek gekeken. Ja, het was toch een bijzonder verhaal en goed in beeld gebracht.
    We horen graag van jou nieuwe belevenissen waar dan ook.
    Veel succes vast in Limburg en niet te veel vlaaien eten.

  • 21 Oktober 2008 - 15:04

    Marit & Paul & Yara:

    lieve Mirte,
    bedankt voor al je fijne berichtjes op internet! Het was fijn om zo een beetje op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen in Ascharina...
    Veel succes met al je plannen voor de komende tijd en het ga je goed!
    Veel liefs van ons.

  • 21 Oktober 2008 - 17:05

    Roelie:

    Een mooi eind aan een mooi avontuur.
    Op naar de volgende avonturen!
    Wij hebben donderdagavond muisstil en vol bewondering gekeken.

  • 22 Oktober 2008 - 09:50

    Mama:

    waauw, nu ook nog foto's erbij.

    Afschuwelijk wat een vieze drets!! Wie doet jou toch zo iets aan!! En dan is er ook nog iemand die zich vriendin noemt en die geeft de aanzet om de hele kom zooi te gooien in plaats van anderen tegen te houden. Je kunt aan jouw gezicht zien dat het leiden was.

    mama

  • 28 Oktober 2008 - 12:00

    Loes, Gerard, Darla :

    Hoi Mirte, we vinden het leuke foto's, het was jammer dat we er niet bij konden zijn. Veel succes in Limburg! Netjes blijven want we blijven je volgen...
    We horen nog wel van je?

    Groetjes, Loes, Gerard, Darla en Laska

  • 09 December 2008 - 20:20

    Annemieke:

    Hoi Mirte,
    Hoe is het met je?
    Ik zag je reactie op onze tip, dus vandaar dat ik op je site terecht kwam :).
    Hoe is het om weer terug te zijn?
    Hier alles prima met ons!
    Groeten, Annemieke van Bochove

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Ascharina

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1137
Totaal aantal bezoekers 196077

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: