Papa werd 50 jaar - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Papa werd 50 jaar - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Papa werd 50 jaar

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

06 September 2008 | Nederland, Koewacht

Hallo allemaal,

Op donderdag 28 augustus ben ik met de auto naar Nederland gereden.
Samen met Karima en mama hadden we voor papa’s 50ste verjaardag een verrassingfeestje georganiseerd. En dit was 29 augustus. Dus moest ik naar Nederland toe.

Anja had al op haar werk rondgevraagt of ik met iemand mee naar Nederland kon rijden. Maar helaas kwamen er geen reacties. Dus was ik aan het rondkijken om met de trein of het vliegtuig te gaan. Toen belde er een nieuwe collega van Anja, dat hij nog een auto had, die naar Nederland moest. En de vraag was of ik die naar Nederland wou rijden.
Nou gelijk mijn probleem opgelost, van vervoer. En zijn probleem, zijn auto moest naar Nederland.

Dus zo gezegt, zo gedaan. Ik heb hun auto opgehaald.
Het was een stationwagen, dus ik heb hem gelijk helemaal vol gedaan met spullen van mij.
De banken platgelegt, en de hele achterkant vol gestopt met spullen. 5 Tassen met spullen, de slee, een een grote houten koffer. Al een halve verhuis, want mijn zwitserland einde komt nu echt in zicht.

Op de donderdag ben ik rond 8.30 vertrokken. Was wel vreemd om zo’n lange autoreis alleen te doen. Met genoeg pauze’s ws het heel goed te doen, ik zou het zo weer doen.
Ook de weg vinden was geen enkel probleem, hij is echt heel simpel.
Ik had nog even een omweg gemaakt. Ik had voor papa’s feestje ijstaarten besteld bij de broer en schoonzus van Anja. Zij hebben een ijsboerderij, en verkopen echt heeeerlijke ijstaarten.
Maar het probleem was dat zij in noord-limburg wonen. Maar toen het duidelijk was dat i kmet de auto zou gaan, heb ik ze maar gelijk besteld. Dus even een paar kilometertjes om, om die heerlijke ijstaarten op te halen. En nadat ik een heerlijk ijsje had gegeten en de ijstaarten had ingeladen, kon ik weer verder. Onderweg nog even de ijstaarten bij de ouders van Jamaica in de diepvries gezet, papa mocht natuurlijk nog van niks weten.
En toen na 1000 km en 12 uur rijden was ik in Koewacht.

De vrijdag hebben we toen heel geheimzinnig gedaan, papa mocht nog steeds niets weten.
Zo ben ik samen met Karima de laatste boodschappen gaan doen, en de laatste dingen regelen.
We hadden met papa afgesproken om bij de Griek in Terneuzen te gaan eten, en elkaar daar te treffen. Wij waren ondertussen al naar de de kinderboerderij gegaan, waar het feest ging plaats vinden. Samen met een heleboel vrienden hebben we de boel versiert en klaargezet.
Een collega van mama, kwam namens de scouting heerlijke pasta koken.
Een college van papa, heeft papa met een smoesje naar de kinderboerderij gelokt.
Er liep een hond tussen de schapen, en er was al een gewond schaap. En zij had echt geen tijd om te komen. Dus ja, toen moest papa naar de boerderij.
Toen hij daar aankwam was hij heel verbaast en verrast. Maar ook wel wat teleurgestelt, we gingen niet meer eten bij de Griek. Maar toen het eenmaal begonnen was, vond hij het helemaal super. We hebben lekker gegeten, lekker bijgeklets, eigenlijk gewoon een leuke avond gehad.
Iedereen super bedankt, die het gehiem heeft gehouden!

De zaterdag hadden we een reunie van de familie Verdonk. De familie van mijn oma, langs mama’s kant. Helaas was mama ziek, en kon ze niet mee. Dus ben ik samen met Karima geweest. Heel veel bekende familie gezien, en nog meer onbekende familie gezien.
We moesten vragen beantwoorden over de familie. En het groepje waar ik in zat had gewonnen, wij hadden de meeste vragen goed.
Ook dit was weer een hele gezellige avond.

De zondag heb ik lekker rustig aangedaan. Lekker thuis gebleven en niks gedaan.
Het was heerlijk weer, dus dat niks doen was geen enkel probleem.

De maandag ging ik weer terug naar Zwitserland, met het vliegtuig.
Dit keer reisde ik samen met Griet, onze nieuwe aanstaande au-pair.
Ik heb haar in Goes op het station opgehaald, en toen hebben we samen de auto weggebracht. En daarna met de trein naar schiphol gegaan. Hier op het vliegtuig, en toen waren we in Zwitserland. Nog even een paar uurtjes met de trein en we waren weer thuis.

Griet kwam een weekje langs om te kijken of het klikte en of ze bij ons als au-pair wou komen.
Het klikte, en ze wilt komen.
Dus nu is afgesproken dat zij 11 oktober komt, en dan werk ik haar even in. En dan ga ik 19 oktober weer richting Nederland.

Dan zit mijn Zwitserland avontuur er weer op.

Zo het is weer een heel verhaal geworden, tot de volgende keer maar weer.

Groetjes Mirte

p.s. Laten jullie weer een reactie achter?

  • 11 Oktober 2008 - 13:54

    Roelie:

    Hoi Mirte,
    Wat is die tijd snel gegaan en ik maar denken dat je daar zou blijven en wij genoeg tijd zouden hebben om nog eens te logeren daar. Dat zit er niet meer in. Wat kunnen levens toch verschillen, ik ben toch wel een klein beetje jaloers op jou durf en de daaruit volgende avonturen. Hoop dat je dit ook gaat bij houden in Afrika!!! Tot de volgende groetjes Roelie.

  • 11 Oktober 2008 - 14:00

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Wat leuk zeg even naar huis voor een verrassingverjaardag en dat je vader tot het laatste niks door had. Gelukkig was het heel gezellig en als je over een weekje weer terug in Nederland ga moet je gewoon maar een keer naar de griek gaan, haha.

    Leuk dat het klikt met de nieuwe aupair. Is ze er al of zitten jullie vollop in spanning te wachten?

    Vele groetjes van Jamaica.

  • 12 Oktober 2008 - 16:14

    Yvonne:

    Ik kan mij voorstellen dat je Zwitserland gaat missen. Het is een prachtig land en natuurlijk Silke, Tinze en Anja zul je ook gaan missen. Maar ik kan mij voorstellen dat je graag iets nieuws wilt ontdekken. Ik ben nu al benieuwd naar de belevenissen uit misschien wel Afrika.

  • 23 Oktober 2008 - 19:05

    Vader Jan:

    Het was werkelijk een superfeest, een geweldige verrassing.
    Voor ieder die dit leest... de ijstaarten zijn werkelijk heerlijk, vooral de kaneel-appeltaart!!!!!!!Al is dit wel heel persoonlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Koewacht

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 956
Totaal aantal bezoekers 196071

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: