Daar ben ik weer - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

27 Augustus 2008 | Zwitserland, Ascharina

Hallo allemaal,

Ik schaam me kapot, zolang niets geschreven. Maar ik ga het proberen goed te maken, en er een mooi verhaal van te maken.

Een tijdje geleden was ik op het internet aan het neuzen. En toen kwam ik daar toevallig een meisje tegen, die ook au-pair is in Zwitserland. Even op de routeplanner gekeken hoever het van hier vandaan is en het bleek niet zo heel ver te zijn, zo'n uurtje rijden met de auto. Dat is voor hier niet zo heel ver.
Ik heb haar toen gelijk gemaild, en had de volgende dag alweer een heel leuk mailtje terug.
We hebben diezelfde avond nog de hele avond op msn gezeten, en heel veel gekletst. Het klikte meteen, was echt gezellig.

Diezelfde week zijn we met z'n tweetjes in Chur uiteten geweest. Eerst even geshopt en daarna lekker wezen eten.
We hebben toen ook gelijk af gesproken om iets met de kids te gaan doen. Zij heeft 3 meiden om voor te zorgen, van 1, 2 en 4 jaar. En samen met die twee meiden waar ik voor zorg, ondertussen 1,5 en 4,5 jaar, is dat een hele leuke club met meiden.

Zo zijn we al een keer met z'n allen naar de speeltuin geweest. Een heerlijke middag, lekkere dingen mee. En spelen maar.
Een paar weken later zijn we nog een keer met z'n allen naar een kinderboerderij/speeltuin geweest. Ook dit was erg gezellig.

Op 17 juli hebben we de verjaardag van Ellie gevierd. Dit is de pop van Tinze.
We waren een cake aan het maken toen Tinze op eens vertelde dat Ellie vandaag jarig was.
Dus dat het heel goed was dat we een cake aan het maken.
We hebben er toen een echt feestje van gemaakt, met kadootjes en een kaarsje op de taart.
Tinze had niet verwacht dat ik er zo serieus op reageerde, en werd er een beetje verlegen van.

Van de zomer hebben de kids weer heerlijk geplonst. In het grote zwembad en in het kleintje. Maar ook met een bakje water kunnen ze zich heel goed bezig houden.
Tinze heeft zwemles gehad, en kan nu ongeveer 2 meter zwemmen. Meestal onderwater. Het lukt haar nog niet om haar hoofd boven water te houden, maar ze blijft oefenen. Silke zit het liefst in het kleine badje, en gooit dan steeds water over haar zelf heen. Zie ook het filmpje.

Op een middag toen Tinze wakker werd, en ik de luiken ging openen schrok ik me rot.
Er zat een gek beest in de gordijnen.
Na goed kijken bleek het een vleermuis te zijn. Ik heb alle ramen open gezet en de deur dichtgedaan. En na een tijdje was hij weg gevlogen.

31 Juli zijn we maar weer eens naar de dierentuin geweest, in Rapperswil.
Dit is een kinderzoo waar je de beesten kann voeren en sommige kunt berijden.
Tinze wilde graag paardrijden, dus gingen we dan doen. Eenmaal bij de paarden, wou Silke ook wel. Allebij erop gezet en meegelopen, ging heel erg goed. Maar toen waren de rondjes klaar, en wilde ze er niet af. Vooral Silke kreeg ik er niet af, ze vond het zo leuk. Dus toen nog maar een rondje gedaan. Ook hebben we de kamelen wortels gevoerd. Allebij vonden ze het helemaal niet eng, en voerde ze zo.

Silke is nog steeds een klein poppetje, een klein, fijn meisje.
Zo gaat ze als we haar naar bed brengen het liefste in het poppenbedje slapen. En als we haar zouden laten liggen denk ik dat ze er ook echt zou slapen. Dan gooit ze er eerst alle poppen uit, en dan kruipt ze er zelf in.

Op 2 augustus was de verjaardag van Ludy, om dit te ¨vieren¨ wou Anja graag een nachtje weg. Slapen in de natuur.
We zijn aan het eind van de middag naar St. Antönien gereden, een dorpje naar boven. En hebben daar midden in de bergen onze tent op gezet. We hebben lekker gespeeld, en geklommen op alle stenen. S’avonds heeft Anja eten gemaakt op een klein brandertje. Daarna de kids in bed en hebben wij nog lekker buiten zitten lezen. We wilden graag buiten gaan slapen, maar net toen we bijna sliepen begon het te druppelen. Dus toen zijn we maar snel in de tent gaan slapen.
De volgende morgen daar ontbeten, en toen de spullen weer ingepakt en weer naar huis gegaan. Ons buitenslaap avontuur zat er weer op.

En dan nog groot nieuws, Tinze is op school begonnen.
In de Kindergarten.
Ze gaat nu de dinsdag middag, woensdag ochtend en de vrijdag middag naar school. Ze vind het echt helemaal fantastisch, en gaat heel graag.
Op dinsdag en vrijdag middag gaat ze samen met het buurjongetje met de grote bus naar school. De eerste keer was wel heel spannend, en is Anja achter de bus aangereden om te kijken hoe het ging. Maar ze doen het echt super goed samen. Als ze naar school gaat, dan moet ze zo’n oranje reflexi ding aan. Zodat iedereen ze kan zien, en weet dat ze naar school gaan.

Tinze en Silke hebben ook nog allebij de waterpokken gehad.
Tinze was de eerste.
Het was mooi weer en ze liep in een hempje buiten, op een gegeven moment zag ik op haar bovenrug allemaal rode bultjes. Maar ze was de dag ervoor een beetje verbrand geweest, dus ik dacht dat het daar van was. Maar toen werd ze wel wat hangerig, en een beetje ziekjes.
En toen ze s’middags wakker werd zat ze helemaal onder de bultjes, toen was het wel zeker, ze had de waterpokken. En met elk uur verder, had ze nog veel meer bultjes. Vooral haar rug en haar hoofdhuid zaten helemaal vol. En jeuken dat het deed, echt heel erg. De eerste 3 nachten heeft ze bijna niet kunnen slapen van de jeuk. We smeerden haar regelmatig in met mentholpoeder, maar het bleef jeuken. Na gezoek op internet over wat te doen met jeuk bij waterpokken vonden we een oplossing. Havermout. Zet ze in een bad met havermout en bijna alle jeuk gaat weg. Volgens mij heeft Tinze bijna elke dag 2 keer in bad geweest.

En toen was Tinze van alle jeuk af, en de bultjes verdwenen. En toen begon Silke, het was te verwachten natuurlijk. Bij Silke zat vooral haar gezicht vol, en zelfs op haar tenen zaten er.
Zij had er iets minder last van, maar we waren toen al een beetje op de hoogte over wat te doen.

Op 21 augustus was ik hier al weer precies 2 jaar. Wat gaat de tijd toch snel.
Er waren hier een aantal vrienden op bezoek en die hadden een heerlijke taart gemaakt. Met in chocolade letters erop geschreven 2 J. Erg leuk en lief dat ze dat gedaan hadden.
Op de foto was er nog maar een stukje over, de rest hadden we al op gegeten.

Ondertussen zijn we druk bezig met het zoeken van een nieuwe au-pair, om mij te vervangen.
De vraag is of zij per sepember/oktober kan beginnen. We hebben al heel veel advertenties geplaatst, maar nog maar 1 reactie gehad. Deze lijkt wel heel serieus, dus hopelijk word het wat.

Ondertussen ben ik ook bezig met wat ik hierna wil gaan doen.
Zoals vele van jullie weten wil ik heel graag naar Afrika, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in een weeshuis.
Dit zit nog steeds in de planning, om samen met Jamaica, vriendin van mij, vanaf maart 2009 een jaar naar Afrika te gaan. We zijn vollop bezig met projecten, maar we willen niet in zo’n enorm groot project, waar je moet betalen om te mogen werken. Dus zijn we via via bezig, om kleine projecten te benaderen. Dit lukt al aardig, we zijn met 2 projecten in Tanzania bezig. Zodra ik er meer over weet, horen jullie het natuurlijk ook.

Nou moest ik nog wat zoeken om in die tussentijd te gaan doen.
En wat wil, ik ben gevraagt om te komen werken bij een gastouder in Zuid-Limburg.
Dat zijn weer vrienden van Anja. Zij is gastouder en vangt thuis kinderen op. Vanaf oktober kwamen er een heleboel nieuwe baby’s en kon dus wel wat hulp gebruiken.

Dit waren mijn avonturen weer tot eind augustus.
Hopelijk hebben jullie het weer met plezier gelezen, en laten jullie weer een reactie achter.

Groetjes Mirte



  • 04 Oktober 2008 - 06:45

    Daan Van Os:

    Hoi Mirte,

    Goed van je om ons weer eens bij te praten. Ik zal je verhaal doorgeven aan opa en oma.

  • 04 Oktober 2008 - 11:06

    Peter En De Rest:

    Hoezo langgeleden? We hebben toch pas nog een gigantisch feest gehad, maar het is altijd weer leuk en interessant om weer wat van jullie te vernemen.
    Groetjes.

  • 04 Oktober 2008 - 22:52

    Je Vermielje:

    Wow Mirte, dat is nog eens een verhaal om te lezen!!!
    Leuk hoor om het weer van zo dicht mee te maken.
    Zijn we weer op de hoogte van van alles.
    Leuke fotoos ook .
    Veel en lieve groeten uit Koewacht

  • 05 Oktober 2008 - 09:15

    Joepie De Poepie:

    Hoi lieve Mirte leuk weer eens iets te horen van jou en gelukkig gaat het prima met je.Hier ook alles oke hoor dat weet je wel ,op het gemak en dat is het beste zo,je weet als je in de buurt bent ben je welkom.Dikke kussen van ons allemaal,joepie de poepie

  • 05 Oktober 2008 - 17:29

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Wat gezellig zeg op stap met een andere au pair. Zo te zien ook een lekker klupje meiden samen. Ik dacht dat jullie al een nieuwe au pair gevonden hadden. Nou ja niet in Augustus, maar wel als je dit schrijf.

    Over 1.5 maand zien we elkaar weer, gezellig. Ik heb al heen wat zin in onze plannen om naar Afrika te gaan.

    Ik zou zeggen geniet maar van je laatste twee weken in Zwitserland en daarna veel plezier en succes in Limburg.

    Vele groetjes van Jamaica.

  • 09 Oktober 2008 - 10:47

    Nellie Rijk:

    Yassoe Mirte,
    Ja het was lang geleden dat je nieuwes de wereld in gegaan is. Het komt vast door je drukte en je kriebels omdat het vertrek eraan komt. Eerst nog dat afscheidsfeestje. Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat inhouden voor jou. Jij dacht dat ze wilde plannen kunnen hebben. Het zal me wat worden. Probeer je daar snel iets over te laten weten en zet je veel, heel veel foto's op je web-site.

  • 11 Oktober 2008 - 21:01

    Aupair Vriendinnetje:

    Hey Mirte,
    Ik vind het kei leuk dat je mij gevonden hebt op internet, jammer dat het niet een aantal maanden eerder was. En ook een beetje jammer dat we niet vaker de mogelijkheid hadden om samen met de kinderen iets te ondernemen, maar de keren dat we geweest zijn waren wel erg leuk!!
    Je hebt na dit bericht nog wel veel nieuwe berichten geplaatst, maar reageer maar even op deze, omdat ik er in voorkom ;-)
    Je afscheidsfeestje was echt heel leuk! Lekker kliederen met pap. Maar daar zullen de andere een volgende keer wel over horen.
    Succes nog deze laatste week alweer en ik zie je in NL weer!!
    Groetjes, je au-pair vriendinnetje, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Ascharina

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 196083

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: