Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Hulsberg, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Hulsberg, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

14 December 2008 | Nederland, Hulsberg

Hallo allemaal,

Nog even een verhaaltje als afsluiter van mijn 2 jaren als au-pair in Zwitserland.
Ik ben ondertussen al een weer een aantal weken in Nederland, en al weer druk aan het werk.

De laatste dagen in Zwitserland waren wel een beetje vreemd. Griet, de nieuwe au-pair, was er al. Dit was wel heel vreemd, maar voelde ook wel goed. Het was heel vreemd om te beseffen en te voelen dat het einde er echt aan kwam, maar het was ook goed. Het was tijd om verder te gaan.
Ik heb in de laatste week nog bij 2 collega’s van Anja opgepast, en nog met wat mensen afgespoken om afscheid te nemen. En toen was het toch echt.
Op zondagochtend 19 oktober ben ik met Allard mee naar Nederland gereden.
Het afscheid was moeilijk, en emotioneel. Eenmaal in de auto kwamen er af en toe nog een paar tranen, het was nu echt.

Ik ben eerst 2 weken in Koewacht, bij mijn ouders geweest.
Even lekker niets doen. Ik ben nog langs een aantal mensen geweest. En vooral veel regelen.
Langs de gemeente om me weer in te schrijven. Verzekering regelen, adressen wijzigen.
En vooral lekker niets gedaan.

Na die 2 weken ben ik weer aan het werk gegaan. Bij een gastouder in Hulsberg, zuid-limburg. Ria is gastouder en vangt thuis kinderen op. Het zijn ongeveer 15 kinderen, verdeelt over 5 dagen. De meeste dagen ongeveer 4-5-6 kinderen.
Ik kende Ria vanuit Zwitserland, haar broer is een vriend van Anja en Ludy. Zij had gevraagt of ik haar voor een paar maandjes wou komen helpen. Ze heeft nu veel baby`tjes, en kon wel wat extra hulp gebruiken.
Ik woon bij hun in huis, nou ja, in de caravan in de tuin.
Ik werk hier 5 dagen in de week, en in het weekend krijg ik een auto van hun mee. En kan ik naar huis, Koewacht rijden. Het is heerlijk relax werk, je zou het ook alleen kunnen doen. Maar met z`n is het gewoon lekker rustig. Je kan eens met 1 of 2 kindjes gaan wandelen, als de ander dan bij de andere kindjes blijft. De kindjes zijn bijna allemaal tussen de 4 maanden en 2 jaar, kleintjes dus.

Ook ben ik een weekend met Monique (die au-pair die ik in Zwiterland heb leren kennen) weg geweest. Samen zijn we een dagje naar Almere geweest. Daar zijn we naar de musical Hera geweest. En daarna daar in een hotel blijven slapen, en de volgende dag hadden we daar nog een bijeenkomst. Dat weekend was Monique jarig, dus de zondag ben ik nog gebleven en heeft ze haar verjaardag gevierd, en heb ik een beetje geholpen met hapjes en drankjes. Het was een erg gezellig en leuk weekend.

Ondertussen zijn Jamaica en ik druk bezig met onze Afrika plannen.
We zijn nu zo ver dat de eerste 4 maanden vast staan. We gaan naar het dorpje Leto, dit ligt in Tanzania. Hier ligt een weeshuis (http://www.ngalekucentre.com) waar we zullen gaan werken. Het is een groot weeshuis, momenteel zijn er ongeveer 50 kinderen tussen de 0 en de 7 jaar. Ik heb er al heel veel zin in om hier naar toe te gaan, het ziet er echt mooi uit en verzorgt uit.
Voor de maanden daarna zijn we nog met een aantal opties bezig. De planning is ongeveer om na deze 4 maanden waarschijnlijk nog een project in Tanzania te doen en daarna richting Kenia en Oeganda te gaan. Dus als er nog mensen zijn die hier leuke, mooie projecten met kleine kinderen weten. We zijn nog op zoek.

Zo dit was het weer zo’n beetje, nou zijn jullie weer een beetje op de hoogte van alles hier.
Als ik naar Afrika ga, ga ik zeker weer verder met mijn site. Dus tot dan.

Groetjes Mirte

p.s. Ik heb mijn verhaal over onze vakantie in Italie er ook opgezet.
Genaamd San Vincenzo.

• 14 December 2008 - 16:35

Papa En Mama:

tja, Mirte,

Erg leuk om je weer terug in Holland te hebben. Perfect en na een goed, nodig gesprek kunnen we er weer jaren tegenaan. Althans zo voelt het nu.
    Het is ook mooi; je bent door de week weg,komt regelmatig het weekend naar ons, maar blijft ook wel eens weg. een mooi kadootje voordat je er weer een jaar vandoor gaat. Jamaica en jij met zoveel grootse plannen. Het is jullie van harte gegunt. Eerst weer maar eens met de nachttrein terug naar nederland, dan effies naar Ahoi voor 'jouw' optreden. Nogwel op je verjaardag en dan zaterdag je vertrouwden op zaterdag om samen spagettie te eten.
    liefs van mama en papa

• 19 December 2008 - 17:41

Karolien,:

Hallo Mirte,

het was weer een mooi verhaal hoor!

HARTELIJK-GEFELICITEERD!!!

met je verjaardag een fijne verjaardag gewenst doei!

Groetjes Emiel en Karolien. :)

• 19 December 2008 - 17:45

Jamaica:

Hoi Mirte,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag heb.

Vele groetjes van Jamaica.