Naar het Gardameer - Reisverslag uit Rome, Italië van Mirte Os - WaarBenJij.nu Naar het Gardameer - Reisverslag uit Rome, Italië van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Naar het Gardameer

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

30 Mei 2008 | Italië, Rome

Hallo allemaal,

Na een hele mooie week italie zijn we weer terug thuis.
En wat hebben wij een geluk gehad met het weer. Toen we nog thuis waren, keken we regelmatig op internet wat voor een weer het zou worden in Italie. Onweer, regen, bliksem, kortom erg slecht weer met heel af en toe een zonnetje.
Maar eenmaal daar aan gekomen was het heel warm, zo'n 27 graden. Heerlijk daar kwamen we voor. Helaas regende het de tweede dag redelijk veel, maar de rest van de week was het warm weer. Af en toe s'avonds een buitje, maar die waren ook snel weer over.

We hebben heerlijk gerelaxd en niets moest, dat was heerlijk. De kinderen konden lekker spelen voor de tent en vermaakten zich goed.
We hadden daar een ingerichte tent gehuurd, erg handig, dan hoef je niet zoveel mee te nemen. Toen we daar waren aangekomen en hadden gegeten, was Tinze's eerste vraag; waar is nu de afwasmachine? Maar helaas die zat er niet in, dus moesten we het zelf maar doen.

Onze camping lag direct aan het Gardameer, alleen maar een hekje door. Dus daar zijn we ook een paar keer naar toe geweest. Voor de kinderen was dit erg vreemd, want ze hadden nog nooit zoveel water en het strand gezien. Vooral Silke vond het zandstrand erg vervelend, al dat zand overal, dat is toch niets. Als je haar op het strand zette, tilde ze gelijk haar voeten weer op en zei; eeehhh en stak haar tong uit.
Maar na een paar minuten vond ze het al wat gewoner en liep ze gewoon over het strand. Het water was erg koud, maar als het zonnetje scheen was het wel te doen. We hebben er niet echt gezwommen maar wel erin gelopen.

De donderdag zijn we s'morgens naar de markt in Bussolengo geweest. Het was even zoeken maar we zijn er gekomen. Het was een erg grote markt, met echt vanalles. Maar vooral hele lekkere aardbeien. Ook hadden ze kraampjes met heel mooi gekleurd (heel fel) ondergoed. Dus Anja zei; zullen we allebei van dat mooie gekleurde ondergoed nemen en dan daarmee naar het strand. Das goed zie ik, dus Tinze koos voor mij fel roze uit. En Anja nam fel groen.
Maar toen kwam het, de meneer van de markt doet de mijne in een zakje en dan zegt Anja snel, doe mij toch maar dat doffe paars. En nam ze die snel. Daar stond ik dus met mjn fel roze en zij met haar dof paars. Maar ik ben er mee naar het strand geweest, de mensen keken wel een beetje raar moet ik zeggen. Het deed vast pijn aan de ogen.
Na de markt kwamen we een bordje tegen van een dierentuin. Dat leek ons wel leuk dus daar naar toe geweest. Het was eerst een safari waar je met je eigen auto door heen reed. En jeetje wat zijn die giraffen dan groot als ze naast je auto staan. Daarna hebben we nog een rondje gelopen door de gewone dierentuin. Maar de kinderen waren al zo moe, dat we snel weer naar huis zijn gegaan.

De vrijdag hebben we lekker rustig aangedaan. Beetje gezwommen, gespeeld en lekker gelezen.

De zaterdag ben ik samen met Tinze naar aqua paradise, van canevaworld geweest. Dit is een groot Tinze vond het wel wat spannend, al die grote glijbanen. Er waren er twee die ze het leukste vond dus die hebben we bijna de hele dag gedaan. Ook was er een mooi kinderstuk, met kleine glijbanen en schommels in het water. Er waren ook nog een paar glijbanen die Tinze niet durfde, enkele heb ik wel gedaan. Tinze wachtte dan bij de uitgang. Deze gingen dan meestal erg hard en waren erg spannend.

De laatste dag wilden we graag nog wat actiefs doen en wat van de omgeving zien. We zijn toen naar Peschiero gereden en hebben fietsen gehuurd. Silke voorop bij mij en Tinze achterop bij Anja.
We hebben toen een fietsroute gevolgd, die door hele mooie omgeving ging. Stukjes omhoog en dan lekker naar beneden racen. Ook gingen we stukjes door de bossen en over het strand. Een erg leuk pad, en heerlijk om even actief bezig te zijn. Toen we in Lazise aangekomen waren hebben we daar lekker gegeten en rondgeneust in alle winkeltjes. Daarna zijn we met de boot weer terug gevaren naar Peschiera. Het was ondertussen al 16.00 en Silke had nog steeds niet geslapen. Dus toen we na de bootovertocht weer op de fiets zaten, viel ze als een blok in slaap op de fiets. We hadden op het stuur een handdoek gebonden, zodat ze een kussentje had.

En toen zat onze heerlijke vakantie er al weer op. De tent opruimen, alles inladen en weer naar huis.
2 daagjes thuis, alle kleren wassen en op naar Nederland.

Dit was mijn verhaal weer, over onze vakantie in Italie. Nu zijn we net in Nederland aangekomen, waar we weer vanalles gaan doen. Maar dat vertel ik wel weer in mijn volgend verhaal.

Groetjes Mirte

• 30 Mei 2008 - 20:40

Jamaica:

Hoi Mirte,

Zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad. Ontsettend leuk dat het lekker weer was, want dit helpt een hele boel. Grappig dat het zand eerst maar raar was, maar zo te lezen kon ze er wel aan wennen. Dan nog naar de dierentuin en een speeltuin echt vakantie. Nog wat van de omgeving zien op de fiets lekker hoor.

Geniet nu nog maar even van Nederland en daarna van Amerika. Ook hier ga je vast weer een leuke tijd hebben, daar ga ik voor zorgen. Ik kijk al heel erg uit naar je komst. Tot snel.

Groetjes van Jamaica.

• 30 Mei 2008 - 23:02

Karolien:

Ha Mirte,

Fijn dat jullie z'n leuke vacantie hebben gehad.
    zo te zien hebben de kinders het ook naar hun zin.
    Nu lekker even in nederland, vacantie vieren , geniet ermaar van. ik zie je misschien nog wel voor je naar Jamaica gaat!

groetjes van Emiel en Karolien doei!

• 31 Mei 2008 - 14:14

Annemarieke:

Heej Mirte,

Ontzettend fijn voor jullie allemaal dat het een heerlijke vakantie is geworden!
    Lekker genieten van je paar dagen Nederland en dan op naar Amerika! weet zeker dat je het daar ook naar je zin gaat hebben!

Geniet er maar lekker van!
    Groetjes en veel liefs Annemarieke

• 31 Mei 2008 - 17:17

Caroline:

Hoihoi Mirthe,

Wat een leuke foto's van jullie vakantie, zo te zien hebben jullie er ontzettend van genoten. We zien je Donderdag,dan kunnen we al je verhalen weer horen, tot dan!

De Vinkjes

• 31 Mei 2008 - 19:22

Papa:

Wow, hoewel je de zon niet ziet op de fotoos zie je wel dat jullie een super tijd hebben gehad. Goed zo!!!!!!!
    Wat een snuitjes.
    Tot binnenkort, ik kan bijna niet wachten, liefs
    papa

• 03 Juni 2008 - 07:19

Yvonne:

Nou Mirte je had best wat beter weer mogen meenemen naar Nederland. Geniet nog even van je ouders en je zus in Koewacht en dan op naar Amerika.
    Veel plezier in Amerika. Het land waar veel dingen groot, veel en vet zijn.

• 05 Juni 2008 - 11:37

Mama:

hey du,
    Wat een geluk dat de buschauffeurs staakten. Nou kwam je al een avond eerder. het is heerlijk om je weer vast te kunnen houden en te horen. Nog met de carnavallers Jantje kookt het prijzengeld opeten en naar Jamaica. Ik ben reuze benieuwd hoe jullie het er hebben en welke plannen gesmeed worden.groetjes mama