Bezoek - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

19 Mei 2008 | Zwitserland, Ascharina

Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden maar mijn opa, oma, papa en zusje waren hier op bezoek. Ze kwamen een weekje langs. Opa was hier nog nooit geweest, oma wel al eens.

We hebben in deze week heel veel verschillend weer gehad. Van regen, tot sneeuw en zonneschijn. De eerste dagen regende het vooral en hebben we boodschappen gedaan en lekker binnen gezeten.

Uiteindelijk werd het toch nog beter weer. En hebben we lekker kunnen wandelen. Ook hebben we/ze nog een dagje gewerkt. Papa heeft hout gekliefd, opa heeft gestapeld. Karima heeft samen met Anja de bloembakken ingericht en oma heeft ondertussen met Tinze gespeeld.

Samen met papa en Karima zijn we naar Kublis gelopen. Ik vertelde dat er nog maar een beetje sneeuw zou liggen, en alleen maar in het begin. Maar toen we daar aankwamen bleek er nog heel veel sneeuw te liggen. En heel veel is echt heel veel, we zaten soms tot onze bovenbenen in de sneeuw.
Toen we net waren vertrokken kwamen we ook een enorme lawine tegen, die bleek de nacht ervoor naar beneden gekomen te zijn. We wisten eerst niet wat te doen, dus maar even aan een stukje naar boven gelopen of we er daar over konden. Maar daar werd de gleuf steeds dieper en konden we al helemaal niet erover. Dus maar terug naar beneden en erover heen geklouterd. Dat was nog een flinke klim, ik denk dat hij wel 25 meter breed was en vrij hoog, maar het is ons gelukt.

Daarna bleek er overal nog veel (heel veel) sneeuw te liggen. Af en toe waren we onze benen kwijt, ze waren helemaal verdwenen in de sneeuw. Uiteindelijk liep ik stukken maar gewoon door de beekjes, natter konden m'n voeten toch niet worden. Maar achteraf was de wandeling fantastisch, maar wel heel zwaar.

De laatste 2 dagen was het mooi weer. We hebben lekker genoten en in het zonnetje gezeten. Dat was daarna wel aan opa's hoofd te zien, knalrood. Ach insmeren hoeft toch niet, zo veel zon is er toch niet. Maar na een uurtje in de zon, had hij een knalrood hoofd.

Papa had de frietpan meegenomen en lekker frikandellen en bitterballen.
Dat was weer even echt hollands, bitterballen en frikandellen kennen ze hier niet. En vooral erg lekker natuurlijk.
De laatste avond zijn we nog lekker met z'n vijfjes uit eten geweest. En toen was de vakantie week alweer om, en gingen ze weer naar huis.

Daarna is het mooie weer gebleven, net als in nederland hoorde ik.
1 Mei heeft het nog gesneeuwd, maar die was al snel weer weg.
Daarna de korte broeken boven gehaald en het zwembad opgezet. Het zwembad is nog steeds erg koud, 13C graden. Maar Tinze wou er perse in, dus zwempak aan en springen maar. Ze is er ingeweest maar was er ook snel weer uit.

Er is hier in de buurt, een dorpje verder op, een italiaan geopend. Dus die moesten wij maar eens gaan testen. Dus na het zwemmen maar even gestopt in Pany om de pizza te gaan testen. We hebben heerlijk gegeten, goed gekeurd.

Boven in de bergen ligt er nog heel veel sneeuw. En omdat het nu heel warm is, smelt er heel veel. Dat betekent dat de beek heel hard stroomt en dat er veel grond langs de beek wegspoelt. Als het zo doorgaat denk ik dat er een grote kans is dat er over een tijdje een overstroming komt in Nederland. Er stroomt echt zoveel water.

Afgelopen maandag hebben wij moederdag gevierd, Anja moest de zondag werken dus deden wij het maar op maandag.
Samen met de kids hadden we wat geknutseld. Mooie bloemetjes met op elk blad een zinnetje over mama, die Tinze vertelde over mama. Ook had ze een versje geleerd die ze op zei. Samen met een onbijtje op bed, was moederdag compleet.

Nu nog 1 nachtje en dan vertrekken we naar Italie. Lekker een weekje op de camping bij het Gardameer. Vandaag druk bezig geweest met koffers in pakken. Het regende toch de hele dag dus dan is het niet erg om binnen te moeten zijn. Nu nog hopen op mooi weer komende week en dan moet het goed komen.

Het is weer een heel verhaal geworden, maar ik geloof dat ik nu wel ongeveer alles heb verteld over de afgelopen periode.

Tot de volgende keer.

Groetjes Mirte

• 19 Mei 2008 - 07:02

Hennie:

Geloof dat ik je berichtje lees net nadat het uitgegeven is Mirte. Dus vers van de pers.Fijn te lezen dat het goed gaat. Begrijp uit de datum dat je morgen dus een weekje op vakantie gaat. Ga er vooral van genieten samen met Anja en de kinderen.
    Groet Hennie.

• 19 Mei 2008 - 07:05

Mama:

yassoe mirte,
    vertrekken jullie vandaag al. Let je goed op want zoals weet zijn er erg veel italianen in italie. Ik zie al uit naar je komst en dan samen gaan eten met de carnalvallers. Want het prijzengeld ligt nog steeds in mijn la en we zitten allemaal klaar om hier pizza te gaan eten. Je kunt straks wel een goede vegelijking in pizza maken. Veel plezier en ontspanning voor jullie 4 vrouwen. Groet mama

• 19 Mei 2008 - 07:14

Mirte:

Hallo allemaal,

We vertrekken inderdaad vandaag al op vakantie. Maar dit stukje had ik gisteren al geschreven. Maar omdat het slecht weer was kon ik niet op in internet, om mijn verhaal op m'n site te zetten. Dus is het een dagje later geworden.

Groetjes Mirte

• 19 Mei 2008 - 17:01

Jamaica:

Hoi Mirte,

Wat leuk zeg familie op bezoek. Jullie hebben zo te lezen heel wat gedaan. Zo te zien vind je opa die er nog niet geweest was het ook wel heel leuk.

Veel plezier op vakantie in Italië.

Groetjes van Jamaica.

• 19 Mei 2008 - 17:16

LENIE:

Mirte, een heel prettige vakantie jullie allemaal. Leuk om te horen dat het jullie (weer redelijk) goed gaat. Groetjes ook aan de rest

• 19 Mei 2008 - 19:56

De Houtkliever:

WOW stoere foto hoor!!
    Ik was al weer vergeten dat er zoveel hout en sneeuw lag, dat van de wandeling daar boven in de bergen wist ik nog wel.
    Ik voel mijn benen soms nog, wel supergaaf (achteraf).

• 19 Mei 2008 - 21:01

Karolien:

Hallo Mirte,

Zo hè...! leuk hoor naar Italië op vacantie,
    geniet er maar van, en dan naar Nederland, en op naar Amerika.
    zo te zien hebben je pa en opa het wel naar de zin gehad in Zwitserland en oma en Karima ook natuurlijk! super gezellig dat ze weer allemaal geweest zijn en lekker frikandellen en bitterballen hebben gebakken!
    Nou ik kijk er ook al naar uit hoor om Zwitserland te bewonderen.
    nou geniet nu eerst maar van Italië! groetjes maar weer, ook de aan Anja en de meisjes.

van Emiel en Karolien.

• 22 Mei 2008 - 11:49

Yolande:

hoi mirte,
    gezellig geweest dus al dat bezoek!!hier is het druk met het laatste gras dat wordt ingekuild, heeeel veeel gras dit jaar dat is mooi, verder weet ik niet meer of je er 1 juni ook nog bent in nl ,zou leuk zijn, zien we elkaar eens in het echt,haha. ik hoop dat er het w-end even tijd is om met anja een saunaatje te pikken, lekker relaxt bij kletsen, zou leuk zijn...
    nou veel plezier als ik je niet meer zie en geniet ze!!
    groetjes yolande