Vakantie - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

18 April 2008 | Zwitserland, Ascharina

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie weer mijn verhaal komen lezen. Ik zal mijn best doen om er weer een mooi verhaal van te maken.

Na vele avonden achter de computer, is het gelukt. We hebben onze vakantie geboekt. We gaan een weekje naar Italie, aan het Gardameer. Lekker even weg met z'n viertjes (Anja, Tinze, Silke en ik). We gaan daar een weekje op een camping staan, waar de bungalowtent al klaar staat voor ons. Hopelijk is het eind mei al mooi weer, dan kunnen we genieten van de zwembaden en de mooie omgeving.

En we gaan dan maar door met vakantie vieren. Als we uit Italie komen, zijn we twee dagen thuis en dan vertrekken alweer. We gaan dan voor een weekje naar Nederland. De vader van Anja wordt 70 en nichtje Renske doet haar Communie. Hier gaan we naar toe, lekker feestviernen. En natuurlijk een heleboel mensen bezoeken. Na een paar dagen ga ik naar Koewacht, even weer bij mijn ouders zijn, dit is deel 3 van mijn vakantie. Hier blijf ik 2 dagen en dan brengen mijn ouders mij naar brussel van waaruit ik naar Washington vlieg, waar ik verder ga met deel 4 van mijn vakantie.

Ik vlieg dan namelijk naar Amerika voor een week. Hier ga ik naar Jamaica op bezoek. Kijken hoe het haar vergaat als au-pair, en natuurlijk weer even lekker kletsen. Zij is alweer een paar maanden au-pair in Ashburn, bij Washington.
Na een dikke week vlieg ik weer naar terug naar brussel, maar helaas kunnen mijn ouders mij niet ophalen. Zij zijn dan zelf op vakantie. Ik was al naar meerdere oplossingen aan het kijken, maar vond niet echt iets.
En toen opeens biedde de ouders van Jamaica aan om mij in Brussel op te halen en naar Zwitserland te brengen. Wouw, wat een aanbod. Ze komen mij dus ophalen in Brussel en dan rijden we door naar Zwitserland. Zij komen dan lekker hier een paar daagjes op vakantie en rijden dan weer terug naar huis. (Emiel en Karolien, echt super zo'n aabod, heel erg bedankt). En dan zitten de vakantie's er weer op, maar ja eigenlijk is het hier altijd vakantie. Maar effen weg is ook wel lekker.

Vorige week waren Daphne, Nemo en Oscar een weekje bij ons op bezoek. (vriendin van Anja met kinderen) Zij had een heel mooi verhaal meegenomen, wat ze heeft voorgelezen. Het ging er over dat je bellenblaaspost kan sturen naar iemand die overleden is. We hebben dus gelijk bellen geblazen met een kusje erin voor papa. Een heel mooi idee vind ik dit, en de kinderen houden erg van bellenblazen, dus een erg leuk idee.

Deze week zijn de ouders van Anja hier voor een weekje. Zo zijn we woensdag met z'n allen naar de dierentuin in Zurich geweest. Anja moest haar paspoort verlengen, bij het consulaat in Zurich. Dus zijn we maar doorgereden naar de dierentuin. Hier een heerlijke dag gehad, met heel veel mooie dieren.

Van de week hebben ze ook een heleboel hout gebracht, voor de komende winter.
Met een hele grote wagen/hijskraan kwamen ze hele boomstammen brengen.
En gisteren en vandaag kwamen twee buurmannen om te zagen en te klieven. Die kwamen zomaar aanlopen om te helpen. Samen met opa Chris hebben ze twee dagen geklieft en gezaagt, en ligt er nog een heleboel hout om te klieven.

En nu nog twee nachtjes en dan komen papa, Karima, Opa en Oma van Os.
Opa is hier nog nooit geweest, ben dus erg benieuwd wat hij er hier van vind. Oma is hier vorig jaar een keer geweest, en heeft opa al heel erg nieuwsschierig gemaakt. Ze zei dan; ik weet al waar we naar toe gaan, jij nog niet.
Ze zijn toen ze wisten dat ze naar hier zouden gaan, gelijk gaan trainen met wandelen. Nou ik ben benieuwd.

Een grote meid is op haar toekomst voorbereid!
Tinze is momenteel heel erg met poppen aan het spelen. Het zijn echt haar baby's en zorgt er de hele dag voor. Ze geeft ze zelfs borstvoeding, dan gaat haar t-shirt omhoog en moeten de baby drinken. Toen ze vanmiddag ging wandelen moest er een flesje mee en ook een dopje. Daar kon ze mee de melk afkolven, en later aan de baby geven. Wat een meid toch, waar haalt ze het vandaan.
Vanochtend vertelde ze zelfs dat ze een doekje in haar onderbroek moest doen, voor als er neppe bloed komt. Je kan nooit vroeg genoeg beginnen met alles uit te leggen, toch haha.

Volgens mij zijn jullie nu wel weer een beetje op de hoogte van wat er hier allemaal is gebeurt en nog staat te gebeuren. Tot de volgende keer maar weer.
p.s. Laten jullie alsjeblieft een berichtje achter, ben namelijk erg benieuwd wie dit allemaal leest.

Groetjes Mirte

  • 18 April 2008 - 20:11

    Jan, Nellie ,Karima:

    Ja,ja dat gaat lukken staan wij boven aan
    Groetjes uit het zeeuwse Koewacht.

  • 18 April 2008 - 21:00

    Fam. Ras:

    Nou, Mirte, zet je kilometerteller maar aan! wat een wereldreizigers zijn jullie, maar wel heel leuk. Veel plezier in Italië, Nederland en Washington. En doe Jamaica de groeten van ons!

    groetjes,
    Trees, Peter, Elian, Ivo en Margo

  • 18 April 2008 - 22:13

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Nog even en je komt er aan. Ik heb er ook al veel zin in, lekker bij kletsen en je alles hier laten zien. Op dit moment zijn mijn ouders er, maar dat wist je natuurlijk al. Mijn ouders kijken er ook al naar uit om naar jouw te komen. Ze zeggen alsmaar al dan hebben we lekker weer een weekje vakantie. Ze hebben er al zin in om lekker de bergen in te gaan.

    Het was weer een leuk bericht. Leuk zeg wat voor andere reizen je ook nog gaat doen. Een weekje Italië, leuk hoor. Genieten jullie er maar lekker van.

    Heel veel groetjes van Emiel, Karolien en Jamaica.

  • 19 April 2008 - 06:26

    Yolande:

    hoi mirte,
    lekker joh italie, geniet er van met z'n viertjes!! hier merken we ook dat het vakantie seizoen begint, vanaf vandaag zit de gite(vakantie huis op onze boerderij) weer 3 weken vol. het wordt eindelijk echt mooi weer hier dus dat is mazzel! verder hebben we op het moment heel veel geboortes bij de koeien, dat is altijd erg mooi, gelukkig gaat het bijna altijd goed. verder hebben twan en ik besloten om begin juli naar jullie toe te komen, we nemen de vouwagen mee en hebben er erg veel zin in, de kinderen zijn erg benieuwd naar de zwitserse bergen! nou heel veel plezier op de vakanties en geef anja,mirte en silke maar een dikke kus van me
    groetjes ook aan opa en oma als ze er nog zijn, yolande

  • 20 April 2008 - 10:58

    Peter En De Rest:

    Wauw wat een wereldmeid die gaat onder het mom van au pair de hele wereld over! Heb je toevallig niet iemand nodig die je koffers moet dragen? Ik heb nog wel een paar snipperdagen die ik op kan nemen.Verder vind ik het fijn dat het met jullie weer een beetje beter gaat,en toch tof zulke buurmannekes!
    Dit was een klein berichtje uit Geertruidenberg, veel reis(vakantie) plezier!

    Groetjes,
    Peter,Lisette,Karlijn,Ellen en Bram.

  • 21 April 2008 - 17:10

    Roelie:

    Hoi Hoi.
    Hoi Mirte, jij ziet nog eens iets van de wereld! Wist niet dat Jamaica in Amerika zit, dat zal ook wel een avontuur zijn zo ver van huis. Maar wel een reden om eens langs te gaan!!! Wij zijn net terug van een weekendje Texel. Was ook heel erg leuk hihi. Maar lijkt veel op zeeuws-vlaanderen.
    Geniet van de voorpret van de vakanties want deze vind ik zelf het leukst en natuurlijk van de vakanties zelf.
    Heel veel groetjes Roelie.

  • 02 Mei 2008 - 12:20

    Yvonne En Gerard:

    In combinatie met de verhalen van opa en oma kunnen wij ons een redelijke voorstelling maken hoe mooi het in Zwitserland is.
    Prachtig al die vakantieplannen, geniet ervan.
    Wij zijn pas terug van vakantie. We waren op een mooi, authentiek Grieks eiland, Lesbos.
    We lezen hopelijk hoe al jouw vakantie-avonturen verlopen.

    Groetjes,
    Yvonne en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Ascharina

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 196088

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: