Pasen - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

23 Maart 2008 | Zwitserland, Ascharina

Het is een beetje laat, maar toch nog hele fijne paasdagen gewenst. En heel veel succes met eieren zoeken.

Wij hebben vanochtend heel veel eieren gezocht. Opa, Oma, ome Jerry en nicht Darla zijn hier en samen hebben we gezocht en ook heel veel eieren gevonden.
Het is hier al een paar dagen aan het sneeuwen, dus alle eitjes lagen in de sneeuw verstopt. Het makkelijke was wel, dat je goed kon zien waar de paashaas gelopen had.

Na een uur te hebben gezocht en hele koude vingers te hebben zijn we naar binnen gegaan. Na een telling (door de paashaas) bleken we er nog 3 te missen. Maar ondertussen was het weer begonnen hard te sneeuwen, dus hebben we maar niet meer gezocht. Dus dat word morgen nog zoeken. En anders vinden we ze wel weer als de sneeuw weer weg is.
Maar snoepen kunnen we in iedergeval wel al, volgens mij hebben we 50 surprise eieren ofzo. Met natuurlijk overal een kadootje in, feestje!

Afgelopen dinsdag ben ik samen met de kinderen naar de dierentuin in Rapperswil geweest. Dit is een speciale kinderzoo. Alle hokken zijn laag en je mag de dieren aaien en soms zelfs voeren.
Na 1,5 uur in de auto te hebben kwamen we er aan. We zagen al meteen giraffen en een zebra staan, een erg leuk welkom.
Eenmaal binnen zagen we gelijk hele kleine pony's staan, met een klein hekje ervoor, zodat we ze konden aaien.
We kregen ook een plan mee, zodat je de weg goed kon vinden, en je kon zien wat er die dag allemaal te doen was. En wat bleek je kon vandaag kameel en olifant rijden. Nou dat leek ons wel wat.

Eerst hebben we overal rond gekeken en alle dieren ge-aaid. Toen bleek het tijd te zijn voor het kameel rijden, dus wij daar snel naar toe.
En ja, Tinze heeft kameel gereden. Ze vond het erg leuk en wilde graag nog een keer. Dit hebben we later op de dag dan nog maar een keer gedaan, was weer erg leuk.
Ook zijn we nog naar een zeeleeuwen show geweest. Tinze heeft zelfs meegedaan, ze mocht een ring in het water gooien, die de zeeleeuw weer op moest halen. Ze glunderde helemaal, dat zij dat mocht doen.

Ook hebben we nog op een olifant gereden. Ja, ik ook. We zijn met zijn drietjes geweest. Jeetje wat hobbelt zo'n beest zeg, je moest je echt goed vast houden om er op te blijven zitten. Maar was super leuk en een bijzondere ervaring.

Verder hebben we die dag lekker op het gemakje alle dieren bekeken en geaaid. We hebben de paardjes hooi gegeven en de varkentjes een lekkere soepstengel. Dat was echt genieten voor ze, zo'n echte hollandse soepstengel. Ook nog lekker frietjes gegeten en dan is zo'n dagje weer helemaal geslaagd. De kinderen vonden het allebij erg leuk. Silke was vaak niet mee te krijgen als ze bij een hokje stond te kijken. Ik moest haar dan vaak oppakken en meenemen, en dan wou ze liever nog niet mee.

Een erg geslaagde dag.
Tinze zei zelfs gisteren ochtend toen Anja ging werken.
"Ik heb een goed idee, zullen we vandaag nog een keertje naar de dierentuin gaan"

Verder is het hier met gasten nog steeds erg druk. Er zijn bijna constant wel gasten aanwezig. Wat erg gezellig is maar ook wel druk is.
Anja is sinds 2 weken weer een beetje aan het werk. En zo gaat het leven hier weer verder.

Leuk dat jullie mijn verhaal/ervaringen weer hebben gelezen. Ik zou het ook erg leuk vinden als jullie ook iets hieronder schrijven, een berichtje voor mij achterlaten.

Heel veel witte groetjes,
Mirte

p.s. Mocht je eens in de buurt zijn, je bent welkom hier.

• 23 Maart 2008 - 21:33

Mama, Papa, Karima:

yassoe mirte,
    weetje wel dat het hier ook sneeuwt. bijzonder he om da top pasen mee te maken. Wij hebben ook eieren gevonden en vanavond hebben we zwitserse kaasfndu gegeten met roteli erbij. Oma rijk vertelde dt ze jouw vanavond niet kon bereiken op je telefoon. Morgen zullen we zeggen dat dat komt omdat je zo vresleijk aan het snoepen was.
    veel groetjes voor jullie allemaal hoor.
    mama, papa en Karima

• 23 Maart 2008 - 23:06

Karolien :

Hallo Mirte,

Nou het ziet hier ook al behoorlijk wit hoor! morgen kunnen we hier ook een sneeuwpop maken. en wel leuk in de dieren tuin met de kamelen! verder had ik je vanavond al verteld dat de eieren lekker waren. nog veel plezier met het zoeken van de 3 andere eieren!

veel groetjes van Emiel en Karolien.

• 24 Maart 2008 - 02:37

Jamaica:

Hoi Mirte,

Wij hadden geen witte Pasen zoals bij jullie en zo te lezen in Nederland ook. Hier was het mooi weer. Het zonnetje scheen, maar gelukkig niet te warm anders zouden de ijtjes smelten, haha. Toen wij vanmorgen wakker werden was de paashaas al geweest en stond er voor iedereen een paasmandje met lekkers op tafel. Later de dag toen alle visite er was zijn we naar buiten gegaan om daar ook nog paaseieren te zoeken, dus dat was feest. We hebben ze allemaal gevonden, jullie ook nog succes met het vinden van de andere eitjes.

Leuk zeg de dierentuin waar je alle dieren kan aaien en sommige ook nog voeren, is net een grootte kinderboerderij. Ik geloof wel dat de kinderen hier genoten hebben en nog wel een keer terug willen. Het rijden van een olifant zou ik ook wel eens willen doen. Een olifant is mijn livelingsdier, dus lijkt me leuk, haha.

Weer vele groetjes van uit Amerika van Jamaica.

• 24 Maart 2008 - 10:07

Fam. Ras:

Hoi Mirte,

Wat leuk weer wat van je te lezen. Ook voor jou/jullie fijne paasdagen. Hier ligt nu alles wit, da's best bijzonder. En we twijfelen ook of wel alle eieren gevonden zijn, volgens mij was er een klein chocoladekuikentje meer, maar dat komt nog wel uit! Smelten doet het nu niet.
    Leuke video van Tinze op de kameel.

Veel plezier verder.

groetjes,
    Trees, Peter, Elian, Ivo en Margo.

• 24 Maart 2008 - 13:34

Lianne:

Hoi Mirte en de meide,

heerlijk lijkt me dat rijden op een kameel, je kan geen kant op door die bulten en je blijft ook lekker warm.
    een olifant is iets te groot voor mij hoor..
    Onze eieren hebben we woensdag al geraapt op het kinderfeestje van Bram,De paashaas kan tenslotte niet overal tegelijk zijn.
    Ook voor jullie nog een fijne paas..en niet te veel eieren eten hoor....

Groeten Lianne en de manne

• 25 Maart 2008 - 08:44

Roelie:

Hoi Mirte,
    Volgens mij ben ik ook eens naar dezelfde dierentuin geweest als jij!!! Grapje om het te lezen en te zien. Ik dacht hey daar ben ik ook geweest. Heb toen ook olifant gereden en wij zaten op de achterste. Moest deze toch wel plassen. Toen hij klaar was ging hij een stukje rennen om de andere weer in te halen. Dat was toch wel een beetje eng.
    Bij ons heeft het een paar minuten geleden ook nog even gesneeuwd. Maar het blijft niet liggen, jammer.
    Groetjes Roelie.

• 25 Maart 2008 - 17:13

Yvonne En Gerard:

Wij hadden ook een klein beetje sneeuw in Nederland en alle snelwegen zijn direct overvol met auto's, auto's .....
    Jouw verhaal print ik iedere keer op papier uit en stuur ik naar Opa en Oma van Os. Zo blijven hun ook op de hoogte van de avonturen in Zwitserland.
    Hopelijk worden jullie niet misselijk van al die paaseieren. In Vlijmen liep ook een paashaas rond maar volgens de buurkinderen was het een nepper. Deze neppaashaas had een rits van voren en natuurlijk heeft de echte paashaas dat niet. Maar ja, net zoals met sinterklaas heb je met Pasen ook hulppaashazen.

Groetjes uit Vlijmen

• 26 Maart 2008 - 09:13

Oma En Opa Verstegen:

Wat leuk dat jullie in de dierentuin zijn geweest,wij OPa en Oma hebben nog nooit op een kameel gereden,moeten we nog eens doen Tinze weet hoe dat moet.
    Wij genieten van die mooie verhalen en
    foto's,zelfs video's,Myrte bedankt.
    Tot over enkele weken.

• 31 Maart 2008 - 14:56

Yolande:

hoi mirthe,

wij hebben sinds enige uurtjes weer internet en telefoon, hebben we ruim twee weken niet gehad!!!
    vond het leuk weer een berichtje van je te lezen! hier hebben we ook een leuke pasen gehad, alleen geen paashaas hier, de honden hadden wel wat eerder als de kinderen een paar eitjes gevonden... Verder lekker gegeten met wat vrienden en vooral lekker geborreld!! net heeft het hier flink gehageld, maar voor de rest van de week beloven ze mooi weer, en dan gaan we er dit w-end lekker weer met de camper op uit. Verder ben ik net terug uit egypte een heeel erg mooi land waar enorm veel te zien valt, een week is dan maar kort maar ik heb er enorm van genoten!!heerlijk verwend op een cruise schip een echte luxe hoor haha.
    nou ben je weer een beetje bijgekletst met frankrijk en wij met zwitserland, leuke foto's weer overigens! hier is gisteren een kindje van 4 in de dierentuin aangevallen door een leeuw, opa wilde het meisje, de leeuwen van iets dichterbij laten zien en was over een hekje gestapt toen de leeuw ineens uithaalde, er is onderandere een stuk uit haar bil!!!!! nou ja jullie gaan vast niet over hekjes klimmen enzo toch????
    geef anja en de meiden maar een dikke kus van me en ik bel snel nu het weer kan.