Weer terug in Zwitserland - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Weer terug in Zwitserland - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Weer terug in Zwitserland

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 Februari 2008 | Zwitserland, Ascharina

Na een heerlijke week in Nederland te zijn geweest, en een hele goede en rustige terug reis, zijn we weer terug in Ascharina.

Papa en Karima zijn nog een paar dagen gebleven. De avond dat we aankwamen sneeuwde het flink, waardoor we de volgende dag de hele dag sneeuw hebben geruimd en ijs hebben gehakt. Maar het was echt heerlijk weer en super om buiten bezig te zijn.

Eigenlijk is het vanaf toen bijna 3 weken heel erg mooi weer geweest. Volgens mij is het één dagje wat minder geweest met een beetje bewolking en verder echt warm weer. We moesten ons echt goed insmeren om niet te verbranden. En als je het even vergat, was je gelijk verbrand (wat dus wel eens gebeurde). S'middags stond de thermometer regelmatig tussen de 25 en de 30 graden celcius. De thermometer hangt dan wel in de zon, maar het geeft wel aan dat het heel warm was.
Maar wel heel erg lekker, echt genieten.

Vorige week is er hier iets heel bijzonders gebeurd. Na bijna een jaar te zeuren, rond te bellen en te vragen bij veel bedrijven. Hebben ze vorige week snel internet geïnstaleerd, via de sateliet. We hebben dezelfde dag gelijk een webcam gekocht en de zelfde avond waren we al aan het skypen.
We hadden eerst internet via de telefoon, het was heel erg langzaam en als we op internet waren was de telefoon bezet.
Wij helemaal trots en blij op onze internet verbinding (we kunnen nu zelfs buiten internetten)was het van de week bewolkt, en konden we dus niet internetten, te veel wolken. Daar gaat onze trotsheid, maar de wolken gingen weer en onze trotsheid kwam weer terug. Ik ben nu regelmatig aan het msn-nen, een hele leuke ervaring.

Het mooie weer is helaas weer een beetje op. Maar dat is ook wel weer goed, er is met dat mooie, warme weer heel veel sneeuw gesmolten. Maar ik zag net op het weer dat ze voor dinsdag weer wat sneeuw afgeven dus ik ben benieuwd, wat en hoeveel er gaat vallen.

O,ja ik ben met de kinderen hier ook nog naar de carnaval geweest. Er was een optocht in de buurt in Schiers, daar zijn we wezen kijken. Het leek wel wat op de carnaval in Nederland. Er waren in de optocht vooral veel bandjes die verkleed waren. En ook bijna iedereen deelde iets uit, we hebben chocola, worst, drinken en snoepjes gekregen.
De optocht was niet zo heel groot, maar wel leuk om te bekijken.

Verder gaat het hier gewoon verder, met hele zware maar ook mooie momenten.
We zijn bijna aan het eind van het winter hoofdseizoen. Dan is het weer even een periode rustiger, voordat de zomerdrukte begint.

Dank je wel voor het lezen van mijn verhaal, en tot de volgende keer.

Groetjes Mirte

• 29 Februari 2008 - 22:12

Je Vader En Moeder:

Ha die meid, keek ik nog even de meeltjes na voor het slapen....
    Leuk om weer een bericht te lezen, we herinneren nog wel het een en ander, leuke carnavalsfotoos zeg.
    We wensen jullie een mooie en rustiger periode, met momenten genoeg voor jullie zelf.
    Veel liefs uit Koewacht.

• 01 Maart 2008 - 04:22

Jamaica:

Hoi Mirte,

Het was weer een leuk stukje om te lezen. Ik ben ook heel blij met jullie sateliet verbinding van het internet. Heel leuk en gezellig dat we nu lekekr kunnen msnnen, praten en elkaar ook nog zien. Ik zou dus zeggen tot op msn en tot je volgende bericht.

O ja, ook leuk dat je daar naar een carnavals optocht bent geweest. Ze kennen daar dus ook wel een beetje carnaval. Als ik het zo lees was het ook ondsettend lekker om daar naar een optocht te kijken. Wat je allemaal gehad heb zeg, klinkt goed.

Groetjes van Jamaica.

• 02 Maart 2008 - 12:04

Peter En De Rest,:

Hoi Mirte,
    Tof joh zo'n eigen site,we zullen hem vaak bezoeken en we hebben dan ook iets meer 'rechtstreeks'kontakt als met een emailberichtje. Tot kontaktjes!!Peter,Lisette,Karlijn,Ellen en Bram.

• 02 Maart 2008 - 19:26

Karolien:

Hallo Mirte,
    weer een nieuw bericht, was weer leuk om te lezen. En nog eens carnaval gevierd? nu kwam het voor de kinderen al wat bekent voor zeker? maar al dat snoep was weer nieuw en lekker.

vele groetjes maar weer hè van Emiel en Karolien doei!

• 02 Maart 2008 - 19:29

Marie-José:

Wat een zegen om zo contact met elkaar te kunnen hebben.Vanmorgen hebben jouw moeder en ik samen in de basiliek van Hulst gestaan voor de wereldwinkel i.v.m. half vasten, en daarna heerlijk gegeten bij jouw thuis.Zwitserse kaas,heerlijke soep en broodjes volop.Wat een warmte toch in jullie gezin,om trots op te zijn.Mirte het ga je goed daar.Heb je ook al eens van voipbuster gehoord van Skype? Dan koop je voor € 10,- crediet en dan kun je voor € 0,05 per gesprek naar vaste telefoonnummers bellen over bijna heel de wereld. De ontvangers hoeven zelf geen computer te hebben.Je kunt er 120 dagen mee aan de slag. Iets voor Jou?
    Kijk maar op Google: VoipBuster.
    Het beste toegewenst van Marie-José

• 22 Maart 2008 - 18:37

Karolien:

Hallo Mirte,

Ook een zalig Pasen gewenst!
    dat vieren jullie in zwitserland toch ook wel?

Paasgroetjes van Emiel en Karolien doei.