Carnaval - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

05 Februari 2008 | Nederland, Koewacht

Carnaval

Vorige week woensdag is onze reis naar nederland begonnen. Anja heeft ons naar Landquart gebracht, na een raar afscheid en te beloven elke dag contact te hebben, vertrok de trein om 12.30 richting Zurich. Na 1,5 ur moesten we in Zurich overstappen op de trein naar Geneve. We hadden 20 minuten om over te stappen en hadden de trein al snel gevonden. Dus zaten we al snel in de goede trein. Helaas waren de gangpaden in de trein te smal en moest Silke uit de kinderwagen en de kinderwagen ingeklapt worden. Dit was nog een hele klus. Als ik Silke op de grond neer zette kroop ze gelijk weg, en moest ik weer achter haar aan en kon ik de kinderwagen niet inklappen. Uiteindelijk vroeg een meisje of ze kon helpen. Ik heb haar Silke gegeven zodat ik even de kinderwagen kon opvouwen en kon opruimen. Toen konden we eindelijk aan de reis beginnen, nog 3 uur in de trein. Silke en Tinze hebben lekker gespeeld, gesnoept en geslapen in de trein. Zo was de reis zo voorbij en waren we in Geneve.

Eenmaal in Geneve waren we gelijk op het vliegveld. Voordat we gingen inchecken gingen we nog snel even naar de w.c. Er waren van die w.c. waar je geld in moest stoppen zodat de deur open ging. Je weet wel van die rot w.c. als je heel snel moet plassen. Dus ik snel zoeken naar geld. Ondertussen kwam er een mevrouw uit de w.c., die vroeg of ik naar haar w.c. wilde. Ik natuurlijke gedaan, scheelt weer 50 rappen. Ik geplast, Tinze geplast, doorgespoelt. En toen wilde we er weer uit, maar we kregen de deur niet meer open. Ik voelde me gelijk betrapt dat ik er geen geld ingedaan had. Wij al roepen of er iemand in de buurt was die er geld in kon doen, maar niemand in de buurt. Dus ik nog maar een keer proberen de deur te openen, ik heel hard duwen maar hij ging nog steeds niet open. Wij hadden allebij al een heel rood hoofd, het werd steeds warmer in die w.c. Ik had al 3 keer geprobeert om Tinze onder de deur door te laten kruipen, maar het paste echt niet. Ik nog een keer heel hard duwen, maar het lukte nog steeds niet. Maar omdat ik hard duwde veerde de deur een beetje terug en ging de deur plots open. De deur bleek naar de andere kant open te moeten gaan, beetje dom. Met een heel rood hoofd vol schaamte, gingen we maar snel de w.c. uit.

We zijn ons gaan inchecken en toen door de douane richting het vliegveld gegaan. Bij de douane hoefden ze ons paspoort niet eens te zien, we mochten zo doorlopen. Vond ik wel een beetje vreemd, het waren tenslotte niet mijn kinderen. Ik zag er vast heel betrouwbaar uit. Ook bij de tassen controle mocht ik gewoon drinken voor Silke mee nemen, ze waren best laks. Je hoort meestal dat ze zo streng zijn, maar dat viel reuze mee.

Het was voor de kinderen de eerste keer dat ze gingen vliegen, dus erg spannend. Tinze vond het wel erg leuk. In het vliegtuig mochten we een plekje zoeken en gingen bij het raam zitten. Het vliegen ging heel erg snel. Het was opstijgen even vliegen en weer alweer landen. Een uurtje is heel snel voorbij. Bij het landen had Tinze last van haar oren, maar toen we eenmaal geland waren wilde ze gelijk weer gaan vliegen. Ze vond het zo leuk.
We hadden onze spullen snel gevonden en gingen toen weer door de douane. Ik wilde naar de EU controle gaan, maar ik werd gelijk terug gestuurt. Zwitserland is geen EU.

Door de deur zagen we al snel mijn mama en zusje staan die ons kwamen ophalen. We zijn toen naar de auto gelopen en naar Koewacht gereden. Toen we thuis kwamen was het al bijna 22.00 uur en voor de kinderen tijd om naar bed te gaan. Ik heb nog even gekletst en ben toen ook naar bed gegaan.

We hebben de donderdag en vrijdag lekker rustig aan gedaan, een beetje geshopt en naar een carnavalsoptocht gaan kijken. Tinze had nog nooit een optocht gezien en zaterdag moest ze meelopen. Dus moest ze maar eerst een optocht gaan kijken zodat ze toch in iedergeval wist wat carnaval is.

En toen ging de echte carnaval beginnen. Zaterdag hebben we meegelopen in St. Jansteen en zondag in Lamswaarde. Tinze moest even ontdooien, maar vond het daarna heel leuk em deed ook leuk mee.
Wij waren allemaal heel mooi gekleed, als een soort prinsesjes. We hadden ook een hele grote gouden ring mee. En we beelden uit; we zijn om door een ringetje te halen.
Ook liep er een aap met ons mee hij had een bord bij zich waar op stond, al draagt Bokito een gouden ring, het is en blijft een gevaarlijk ding. We moesten allemaal door de gouden ring lopen en ook mensen uit het publiek mochten door de ring lopen.
Op zaterdag hebben we de 7e prijs gewonnen en op zondag de 5e prijs gewonnen. Het was weer heel leuk om te carnavallen.

Maandag avond zijn we nog naar een lampionnenoptocht gaan kijken. We zouden gaan kijken maar uiteindelijk hebben we meegelopen met de fanfare.
Straks gaan we nog kijken naar de optocht in Kloosterzande en dan is de carnaval weer voorbij.

Morgen brengen mijn papa en zusje ons met de auto weer terug naar zwitserland.

Het was weer heerlijk om even in Nederland te zijn. Maar vooral lekker om er even tussen uit te zijn.
Maar het is ook wel weer lekker en fijn om weer terug te gaan. Ik hoorde dat het net 10 cm gesneeuwd heeft en dat het zonnetje heerlijk schijnt, dan zit je hier in dat koude kikkerlandje waar het regent en waait. Geef mij dan toch maar een dik pak sneeuw en een heerlijk zonnetje.

Weer heel erg leuk dat jullie het weer gelezen hebben, en het zou nog leuker zijn als jullie een berichtje achterlaten.

Groetjes Mirte

  • 05 Februari 2008 - 12:18

    Lianne:

    Hoi Mirte en de meide,

    Leuk hoor dat jullie er weer even zijn .
    We hopen jullie nog ff te zien in klooster want ook wij laten ons niet tegen houden door het slechte hollandse weer.
    Carnavalsgroetjes van lianne en de manne

  • 05 Februari 2008 - 12:36

    Yolande:

    hallo mirte,

    wat een leuke foto's van de carnaval, ziet er gezellig uit allemaal!!lekkere glitter en glamour allemaal, luna had ook wel zo'n pakje willen hebben, ze heeft nog nooit carnaval gevierd in nederland, moeten we ook eens doen!!!
    kus voor jullie allemaal en een goede reis terug naar zwitserland!
    groetjes yolande

  • 05 Februari 2008 - 12:46

    Anneke:

    wat leuk wat een leuke foto,s
    wat hebben jullie het leuk gehad .

    Ik gun jullie het zo .

    groetjes Anneke .

  • 05 Februari 2008 - 12:53

    Yvonne En Gerard:

    Hoi Mirte,
    Heerlijk dat jullie je even kunnen uitleven bij de carnaval. Ook hier in Brabant wordt volop gecarnavald ondanks het regenweer.
    Wij hebben afgelopen zaterdag ook in de Drunense duinen in de sneeuw gelopen alleen is het helaas altijd in Nederland van korte duur.

    Goede terugreis en groeten aan de rest van de familie in Koewacht,
    Yvonne en Gerard

  • 05 Februari 2008 - 13:02

    Karolien:

    Ha Mirte,
    Leuk dat je de foto die ik je stuurde er ook heb opgezet, ze waren mooi hé?
    goede reis terug!
    groetjes Emiel en Karoien.

  • 05 Februari 2008 - 15:27

    De Carnavallers:

    Ja ja dat was wat die Mirte bij ons op het carnaval, gezellig hoor en wij als oefenopa en oma, das wennen maar wel reuze leuk. We hebben genoten van het hele gedoe en denken er met plezier aan terug.
    Oefenopa Jan en oefenoma Nellie en oefentante Karima.

  • 05 Februari 2008 - 15:33

    Trees:

    Hoi Mirte, Tinze en Silke,

    we hebben jullie herkend hoor, zaterdag!!
    Wat leuk om jullie eens/weer te zien. Jullie zagen er prachtig uit. (je bent wel veranderd hoor, of komt dat door carnaval??)
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, en het is inderdaad flutweer. We zijn aan het opwarmen na de optocht in Kloosterzande.
    We wensen jullie een hele goeie reis terug en hopelijk nog eens tot ziens!!

    groetjes,
    Trees en de Rasjes

  • 05 Februari 2008 - 15:34

    Gert/marga:

    Hoy Mirte,
    leuk dat jullie ook nog carnaval kunnen vieren na zoveel hectiek thuis, het is je van harte gegund.ja en dan komt het afscheid toch weer.
    goeie terug reis gewenst
    en de groeten aan het thuisfront.

    groetjes gert/marga venlo

  • 05 Februari 2008 - 18:05

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Wat ziet het er weer gezellig uit de carnaval. Ik vind het heel jammer dat ik het heb moeten missen, maar heel leuk voor jullie dat jullie naar Nederland konden om het te vieren. Ik hoop dat jullie een hele leuke week gehad hebben, maar zo te lezen is dit wel gelukt. Jullie zien er heel mooi uit in de optocht en de prijzen die jullie hebben zijn ook goed zech.

    Weer veel plezier terug in Zwitserland waar een dik pak sneeuw ligt en een zonnetje schijnt. Ik moet zeggen het regenweertje van Nederland mis ik ook niet echt.

    Groetjes van Jamaica.

  • 10 Februari 2008 - 12:59

    Oma Maatje:

    Leuk om het te zien. We zitten hier in de regenboog achter de computer jouw verhalen te lezen en foto's te kijken. Blij dat je het naar je zin hebt in Zwitserland. Tot horens.
    Groetjes Oma Maatje en Anja

  • 12 Februari 2008 - 20:24

    Je Lieve Tante Henni:

    Mirte wat een genot om naar de foto's te kijken. Ziet eruit alsof we veel gemist hebben. Oma Nellie kon toch ook leuk meedoen!!Je verhaal geeft een goede indruk weer van hoe het geweest is. Heerlijk even je gedachten ver weg te hebben van de nare weken die achter jullie liggen. Hopenlijk geeft het weer genoeg energie om verder te gaan.

    Groet Hennie.

  • 13 Februari 2008 - 13:24

    De Vinkjes:

    Super verslag hoor, Mirthe!
    Hopelijk weer goed aangekomen in Zwitserland. We vonden het fijn om jou en je kindjes te zien! Geef Tinze en Silke maar een dikke knuffel van ons!

    Groetjes

  • 19 Februari 2008 - 08:54

    Marit En Yara:

    Hoi Mirte,
    wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en wat een leuke foto's. Yara heeft ook voor het eerst een carnavalsoptocht gezien en was erg onder de indruk.
    Ik moest van Yara zeggen dat ze snel weer een keer met Tinze wil komen spelen!
    Dikke knuffel voor jullie allemaal van ons!

  • 03 Maart 2008 - 10:33

    Eva:

    wat zien jullie er ontzettend leuk uit zeg!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Koewacht

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 914
Totaal aantal bezoekers 196077

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: