Vreemde weken - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Vreemde weken - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Vreemde weken

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 Januari 2008 | Zwitserland, Ascharina

Vreemde weken

We hebben 2 hele vreemde weken achter de rug.
Het waren 2 weken met heel veel drukte en nog meer emoties.

Zaterdag 19 Januari hebben we hier thuis een hele mooie afscheidsdienst gehouden. Iedereen die wilde kon iets vertellen en op het eind hebben we met röteli (kersenlikeur, specialiteit van hier) getoost op Ludy.
We hadden aan iedereen gevraagt om een steen mee te brengen, mensen konden als ze wilden er iets op schrijven. Van al deze stenen hebben we een hele mooie, bijzondere toren gebouwd.
Samen met de kinderen en Anja heb ik een steen beschilderd, al onze handen erop gezet. De kinderen hebben beide ook zelf een steen beschilderd.
Het was een mooi afscheid.

We hadden de eerste week heel veel mensen uit nederland op bezoek. We zaten hier helemaal vol en ook bij de bovenburen (ook een pension) zaten familie/vrienden van ons. Ook mijn ouders en zusje zijn gekomen voor een weekendje. Op zondag en maandag is bijna iedereen weer gegaan. Na al die drukte was het wel weer even lekker. Maar het voelde ook al snel weer heel rustig, een beetje te rustig. Maar we hebben nu bijna elke avond bezoek, en vele mensen die langs komen.

Maar ja morgen, Anja heeft besloten dat mijn/ons reisje maar gewoon door moet gaan. Dus vertrekken we morgen naar Nederland. Het is voor mij en de kinderen wel lekker om er even tussenuit te zijn, en even iets heel anders te doen.
Dus gaan we maar flink de beest uithangen en carnavallen.

Tinze heeft vooral heel veel zin in het vliegtuig. Ze heeft nog nooit gevlogen en vind het erg spannend, maar ook super leuk. Vanochtend hebben we onze koffers in gepakt. Morgen ochtend nog de laatste spullen er in en dan kunnen we vertrekken. Om 12.30 met de trein naar Geneve en dan vliegen naar Brussel. Daar worden we opgehaald door mijn ouders.

Het waren heftige weken, maar met zijn viertjes,
en alle vrienden en familie, komen we er wel.

Misschien tot van de week en anders tot de volgende story.

Groetjes Mirte

p.s. Heel erg bedankt voor jullie lieve en mooie berichtjes, doet me erg goed.

• 29 Januari 2008 - 22:13

Yolande:

lieve mirte,
    heel veel plezier in nederland, het is echt heeeeeel lang geleden dat ik carnaval heb gevierd....Ik heb het gevoel dat het heel fijn is dat je er bent, daar bij anja, twan vertelde ook dat je een hele lieve meid bent en dat is fijn om te weten als je ver weg zit zoals ik...
    groetjes yolande

• 30 Januari 2008 - 04:00

Jamaica:

Hoi Mirte,

Heel veel plezier in Nederland. Ik hoop dat je een leuke carnaval gaat hebben. Dit zal ik moeten missen dit jaar, maar doe iedereen de groeten van mij.
    Veel plezier met het vliegen Tinze. Het wordt vast een hele leuke week.

Groetjes van Jamaica.

• 30 Januari 2008 - 07:11

Karolien :

Hoi Mirte,

Fijn dat je toch naar nederland kan komen, effe lekker carnavalle, en er lekker tussen uit! goede rijs alvast! En nou ja, zie je zaterdag wel hé? Het is 10:00uur inschrijfen! we hebben bij je ouders al een boekje in de bus gedaan! daar staat het ook in hoe laat enz... oké tot zaterdag en groetjes

Emiel en Karolien.

• 30 Januari 2008 - 10:57

Jan, Nellie En Karim:

Hoi Mirte,
    We begrijpen een beetje hoe het was en hoe het nu is, daarom vinden we het helemaal super dat jullie toch gaan komen.
    Het zal een bijzondere carnaval worden, en wij hebben al een grote prijs gewonnen door je komst.
    Tot vanavond.