Geboekt - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Geboekt - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Geboekt

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

06 Januari 2008 | Zwitserland, Ascharina

De reis is geboekt.

Yes, ik heb mijn reis naar Nederland geboekt.
Voor de gene die het nog niet wisten, ik ga samen met de kinderen een weekje naar Nederland. We gaan carnaval vieren!

Anja was er eerst niet zo blij mee, maar uiteindelijk mocht het toch. Een week zonder de kinderen vond ze wel erg lang. Daarom vond ze eerst dat we maar 5 dagen mochten gaan, carnaval is toch maar 3 dagen, plus reizen dan ben je 5 dagen weg. Maar ik wilde er wel graag wat eerder zijn, om alvast wat sfeer te proeven. We lopen tenslotte mee in de optocht. Dus uiteindelijk is Anja overstag gegaan en mogen we nu een week naar Nederland.

Toen was weer de vraag hoe gaan we reizen.
Het is hier die week helemaal vol, dus Anja en Ludy konden niet mee.
Ik wilde niet alleen met de auto gaan, vond Anja ook niet zo’n goed idee.
Dus die optie viel al snel af.
Dan werd het treinen of vliegen. Vliegen wou Anja liever niet. Ze wilde graag de eerste vliegervaring met de kinderen mee maken. Wat natuurlijk logisch is, vliegen is en blijft bijzonder.
Dus dan werd het met de trein. Dan hadden we nog de optie dag- of nachttrein. De dagtrein leek mij wel heel erg lang, een hele dag met twee kleine kinderen in een trein zitten. Dus die viel eigenlijk ook al af. Dus werd het de nachttrein. S’avonds om 19.00 in de trein stappen, lekker slapen en om 08.00 aankomen in Nederland. Kan niet beter.

Maar toen ging ik kijken naar de prijzen, jeetje wat een prijzen.
De nachttrein bleek 3 x zo duur te zijn dan vliegen. Wat moest ik nu.
Anja wou echt niet dat ik ging vliegen met de kids, maar de trein was zo duur.
Uiteindelijk heb ik het toch nog maar een keer voorgelegt aan Anja. En verteld dat treinen 3x zo duur is als vliegen en dat de reistijd van vliegen ook nog minder is.

Na lang wikken en wegen, vond Anja dan toch maar dat we moesten vliegen.
Dus heb ik gisteren onze vliegreis geboekt. Van Geneve naar Brussel.
Dus dan moeten we eerst nog 4 uur in de trein naar Geneve, de trein stopt bij het vliegveld. En dan nog 1,5 vliegen en dan zijn we er. En dan komen papa en mama ons ophalen bij het vliegveld. We vliegen op woensdag 30 Januari heen en op woensdag 5 februari brengen papa en Karima ons weer terug. Zij blijven dan een paar daagjes en gaan dan weer terug naar Nederland.


Ik ben vrijdag weer even bij de huisarts langs geweest, op controle.
Het buigen van mijn been gaat goed, alleen kan ik hem niet volledig strekken, zonder pijn.
Dus moest ik daar mijn benen op tafel leggen en mijn knie naar beneden duwen en mijn voet optillen. Bij mijn “gezonde” been ging dat goed, maar het andere been weigerde dit gewoon.
Echt vreemd dat je been niet wilt doen wat jij hem verteld.
Omdat dat bij de kniebanden en de miniscusbanden zo is weet ze niet welke er verrekt is.
Dus nou moet ik deze oefening elke dag een paar keer doen. En dan volgende week weer terug komen. Dan kan ze misschien meer zien. Maar uiteindelijk zal het niet zo veel verschil maken, misschien net wat andere oefeningen om te herstellen. Maar in iedergeval zeker 6 weken niet skiën, dat is minder. Iedereen gaat hier skiën en sleeën en ik kan niet mee doen, helaas.

Afgelopen zomer is er hier een groep kinderen, van Alpenkids, op vakantie geweest. Zij zijn die hele vakantie gevolgt door een cameraploeg van Z@ppsport. Nu hoorden wij van de week dat dit vanaf zondag 13 januari uitgezonden gaat worden, om 8.50. Volgens mij gingen ze er een 11-delige soapserie van maken. Dus mochten jullie interesse hebben, kijken maar.
Wij zullen er waarschijnlijk zelf niet op staan, maar wel de prachtige omgeving en ons huis.
De uitzending van “Ik vertrek” staat zover ik weet nog steeds gepland voor 27 maart.

Het heeft vannacht weer flink gesneeuwd en het sneeuwd nog steeds. Er is tot nu toe zo’n 20 cm sneeuw gevallen, en er komt nog meer.

Ik wou even snel een klein berichtje tussendoor doen, maar het is iets meer geworden.
Als je eenmaal aan het schrijven bent, denk je o ja dit nog en dat nog. Dus is het weer ietsje meer geworden. Maar het is jullie weer gelukt om het helemaal te lezen, leuk dank je wel.

Tot de volgende keer weer,

Groetjes Mirte

  • 06 Januari 2008 - 18:02

    Jamaica:

    Hoi Mirte,

    Leuk zeg dat je een weekje met de kinderen naar Nederland gaat om Karnaval te vieren. Echt gaaf. Veel plezier alvast. Het wordt vast heel leuk.

    Neem je alle afleveringen op van het geen dat bij jullie gefilmd is? Kan ik ze misschien nog zien als ik terug kom. Kan ik ze ook op internet kijken? Het kijken op aflevering gemist lukt me in ieder geval niet.

    Zo, weer al zoveel sneeuw gevallen. Dit is ook supper alleen heel erg balen dat je niet in de sneeuw kan spelen nu. Hopen dat er over 6 weken ook nog sneeuw ligt. Dan kan je dan nog lekker van de sneeuw genieten. Nu nog maar eens beterschap gewenst

    Vele groetjes van Jamaica.

  • 06 Januari 2008 - 18:46

    Jan:

    En nu maar flink oefenen met dat been, anders loop je wel erg achteraan in de optocht. Veel succes ermee hoor en de groetjes uit Koewacht.

  • 07 Januari 2008 - 11:15

    Yvonne:

    Hoi Mirte,
    Je kan in de carnavalsoptocht wel meelopen als "ski-ongelukje".
    Veel beterschap met je knie.

    Groetjes,
    Yvonne en Gerard

  • 08 Januari 2008 - 15:44

    Marit:

    jaaaa, ik heb je website gevonden!! Wat een leuke foto's en verhalen zeg, nu wil ik helemaal snel komen...!!! Jullie zien er allemaal goed uit!
    Wie weet tot snel,
    groetjes en liefs van Marit (en Paul en Yara natuurlijk)
    Veel plezier met carnaval!!!

  • 08 Januari 2008 - 19:54

    Ard:

    Hoi Mirte, we hebben eindelijk de site gevonden/bekeken. Leuk dat je weer eens langs komt. Tot eind Januari!

    Doeg
    Ard, Clo en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Ascharina

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 196068

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: