Opening en Sinterklaas - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Opening en Sinterklaas - Reisverslag uit Ascharina, Zwitserland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Opening en Sinterklaas

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

06 December 2007 | Zwitserland, Ascharina

Hier weer eens een berichtje van mij.

Afgelopen weekend (1 december) hebben we de opening van de Fliegende Holländer gevierd. Van 12.00 tot 18.00 was er open dag. Het had al een paar keer in het krantje gestaan en er waren folders uitgedeeld. Maar we hadden geen idee hoeveel mensen er zouden komen.
Op die zaterdag stonden er om 9.30 al twee dametjes voor de deur of ze koffie konden komen drinken. Nou dit was al een goed begin, alleen een beetje te vroeg. In het begin was het erg rustig maar tegen half 3 werd het een stuk drukker.
Toen de kinderen wakker waren, ben ik er samen met de kinderen naar toe gegaan. Het was toen erg druk, het restaurant en de bar zaten vol met gezellige mensen. Er hing een hele gezellige sfeer, en iedereen genoot van de nederlandse bitterballen en hapjes.
Uiteindelijk hebben ze de laatste mensen er om 20.15 uit moeten schoppen. Toen ze zelf nog wat aan het nadrinken waren, wilde er nog een groep jongeren binnenkomen in de bar. Maar helaas hij was gesloten, volgende keer beter.
De zondag was er nog een feestje voor alle vrienden, familie en mensen die geholpen hadden. Ludy en Niek hadden heerlijk gekookt en met zijn allen genoten we van het eten. En proosten we op het succes van de Fliegende Holländer.

Zondag middag zijn we eerst naar Anja’s werk geweest waar Sinterklaas kwam. Hier kwam hij voor alle kinderen van het personeel en alle nederlandse kinderen uit de beurt.
De kinderen moesten eerst wat activiteiten doen om een veer te verdienen voor op hun muts.
(ja, ook hier kijken we naar het sinterklaasjournaal) Uiteindelijk had iedereen een veer verdiend en kregen ze een kadootje. Na nog een paar liedje te hebben gezongen ging de sint en de pieten weer weg. En gingen wij weer verder naar het feest in Saas.

Gisteren hebben wij pakjes ochtend gehad. We gingen met zijn allen ontbijten, maar we hadden geen kaas meer. Dus vroegen we aan Tinze of ze even bij de gasten om kaas wilden gaan. Ze kwam helemaal enthousiast terug, er lagen heel veel cadootjes in de wintertuin op tafel. We moesten allemaal mee komen en kijken. We hebben ze allemaal meegenomen naar de keuken en hebben ze na het ontbijten allemaal uitgepakt. Jeetje wat waren het er weer veel, wij zijn waarschijnlijk wel heel braaf geweest. Daarna lekker met alle kadootjes gespeeld.

Toen Tinze had geslapen zijn we nog buiten gaan sleeën. Er was weer zo’n 20 cm sneeuw gevallen, dus de wegen waren weer wit. We zijn eerst over het gras naar boven gelopen, nou ja het was eigenlijk alleen maar sneeuw tot aan onze knieën. Toen we boven kwamen zijn we met de slee over de weg weer naar beneden gesleed. Dit ging erg hard, maar ook erg leuk

Samen met Tinze en Silke ben ik laatst wezen sneeuwschoen wandelen. Dit zijn een soort tennisrackets die je onder je schoenen doet zodat je niet wegzakt in de sneeuw. Voor Tinze was het de eerste keer dat ze ging sneeuwschoenwandelen. Silke zat bij mij op de rug en met zijn drietjes zijn we lekker een stukje gaan wandelen.

Vorige week is de filmploeg ook weer hier geweest. Van donderdag tot zondag waren ze hier aan het filmen. Ik moest voor de camera vertellen dat het over was met Niek. Eerst liepen we naar boven, toen was de weg op en moest ik het nog een keer vertellen toen we naar beneden liepen. Toen was het licht niet goed en moest ik het nog een keer vertellen. Ik vond dit geen bezwaar, de liefde was gewoon over, het was dus niet erg om het drie keer te moeten vertellen. Uiteindelijk stond het er goed op, ben benieuwd wat ze gaan uitzenden. Maar dat is nog even afwachten. Nu komen ze met kerst nog een paar dagen filmen en dan is het filmen klaar.

Onder het genot van een paar pepernoten, heb ik weer een stukje geschreven.
Tot de volgende keer.

Groetjes Mirte

  • 06 December 2007 - 19:02

    Jan En Nellie:

    Jong, jonge, wat een sneeuw, hopelijk gaat het vlug smelten, lastig zeker als je om boodschappen moet.Wel leuk met tennisrackets onder je voeten, wil ik ook wel eens proberen.
    Nogmaals gefeliciteerd met de , geslaagde, opening van die hollander.
    Groetjes voor judder van wudder.

  • 06 December 2007 - 19:04

    Jamaica:

    Hoi Mirte

    Leuk zeg dat de Vliegende Holländer nu echt geopend is. Ik hoop dat er veel mensen blijven komen en het een groot succes wordt. Dat mag wel naar al die voorberijdingen van hart werken.

    Sinterklaas vieren is toch altijd leuk, hè, in welk land je ook zit. Hier waar de kinderen Sinterklaas niet kennen was het even goed ook erg leuk.

    Ja, inderdaad sneeuw brengt ook veel lol met zich mee. Gisteren heeft het een hele dag gesneeuwd en nu ligt alles nog steeds wit bij ons. De kinderen vinden het fijn en ik ook.

    Groetjes van Jamaica.

  • 06 December 2007 - 23:14

    Karolien,:

    Hay die Mirte,
    teneerste nog gefeliciteerd met de opening van de vliegende holländer!
    leuk hoor al die sneeuw het lijkt me ook wel leuk eens lekker rollen in de sneeuw!
    laat het weten als het op tv komt van de opening ik ga natuurlijk kijken hoor echt leuk dat je op de TV komt.

    groetjes van Emiel en Karolien.

  • 10 December 2007 - 10:59

    Yvonne:

    Wat leuk dat jullie in Zwitserland ook Sinterklaas hebben gevierd. Wij hebben natuurlijk met de Ossenfamilie ook Sinterklaas gevierd en zoals ieder jaar waren er weer minder cadeautjes, ahum. Ik had zelfs 2 gedichten in het Afrikaans.
    Prachtig die sneeuw om te zien maar toch ben ik blij dat we in Nederland niet van die bergen sneeuw krijgen. Als het nu alleen in de duinen of zo zou vallen dan kunnen we ook genieten van heerlijke sneeuw en lopen met tennisrackets.
    Hou ons op de hoogte wanneer je op televisie je debuut maakt.

  • 12 December 2007 - 23:45

    Karolien,:

    hoi Mirte,

    nog sneew?
    ook gefeliciteerd met de verjaardag van je vriendin hé dan ben jij aan de buurt, ook bijna jarig!

    groetjes Karolien.

  • 14 December 2007 - 08:29

    Trees:

    Hoi Mirte,

    ik ben de sites van de au pairs eens aan het bekijken (van Jamaica en jou). Het ziet er inderdaad wel uit alsof je elke dag vakantie hebt, al doe je volgens mij hartstikke veel, toch zeker als ik die oorkonde goed gelezen heb! Ik lees dat je bijna jarig bent, dus alvast van harte gefeliciteerd en ook alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst.
    Ik heb gisteren "Ik vertrek" weer gezien, maar die uitzending van jullie wil ik zeker niet missen!

    groetjes van ons alle vijf

    Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Ascharina

Au-pair in Zwitserland

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Weer terug in Nederland

18 Oktober 2008

Afscheidsfeestje

01 Oktober 2008

San Vincenzo

19 September 2008

Naar de tandarts

06 September 2008

Papa werd 50 jaar
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 196096

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: