Karibu - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Karibu - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Karibu

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

01 Januari 2013 | Nederland, Koewacht

Hallo iedereen,

Een heel mooi, bijzonder, kleurrijk, gelukkig en gezond 2013 gewenst.
En natuurlijk hele mooie reizen toegewenst.

En ja voor mij is het bijna weer zover, as zaterdag 5 jan vertrek ik weer.
Na een heel jaar niet in Afrika geweest te zijn, wat best wel vreemd voelt, ga ik nu weer voor een paar maanden. Mijn terug ticket is nu over 8 maanden, maar is nog wijzig baar, dus wanneer ik precies terug kom is nog niet helemaal zeker.

De eerste 2 weken gaan Monica en Tamara met mij mee. Dit zijn 2 dames/moeders uit Burgh-Haamstede die graag het CNCC en Tanzania/Afrika willen zien, voelen en proeven.
Dus dat ga ik ze laten zien. We gaan eerst 2 dagen op safari, mooie wilde beesten zien. Daarna een paar dagen naar het kindercentrum/het CNCC. Heerlijk om daar de kinderen weer te zien en ook erg leuk om dit goede/mooie project aan Monica en Tamara te laten zien.
En natuurlijk ook nog een beetje shoppen, mooie Afrikaanse souvenirs kopen.
En na een kleine 2 weken breng ik hun weer naar het vliegveld, dan zit hun reis erop, en ga ik alleen verder.

Natuurlijk ga ik dan nog naar Haydom, het project bij het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan. En ik wil misschien ook nog wel naar het moederhuis van de nonnen die in het CNCC werken. In de afgelopen jaren heb ik al zoveel nonnen gezien, en hier hele leuke contacten mee gehad, dat het me heel leuk lijkt om sommige van hun weer te zien. Maar ik moet eerst even uitzoeken of dit mag van de hoofdzuster.

En daarna ga ik richting de Usambara Mountains. Hier is een lodge/Montessori school/kaas, wijn, jam makerij (http://usambara-st-eugene.com ). Ik ga hier aan de zusters die dit runnen computerles geven, met als hoofddoel meer gasten trekken voor de lodge. En verder helpen waar nodig is.
De bedoeling is dat ik 4-6 maanden daar blijf. Ik heb er al heel veel zin in, maar ben ook heel benieuwd hoe dit zal gaan. Mochten jullie nog op zoek zijn naar een mooi vakantie adresje ;-), karibu sana!

Maar eerst heb ik nog een paar dagen voor de laatste voorbereidingen.
We hebben op de school in Burgh-Haamstede een project gedaan om de kinderen te vragen om te delen met anderen. We hebben een presentatie gedaan over het CNCC en gevraagd of ze iets van hun eigen speelgoed/spullen willen delen. En dat wilden ze wel, zakken vol zijn er gekomen en in de spaarpot zat ook veel geld. Echt super dat de kinderen en ouders hieraan mee hebben gewerkt. Morgen ga ik naar Burgh om de spullen te verdelen, zodat alle 3 onze koffers helemaal vol zitten. We hebben ook nog 100 schriften gekregen (van Posivison promotions), hydrofiele doeken (Etos/AH), katoenen luiers (stoffenluier.nl), geld ( school ‘onder de wieken’ en Junior Chamber international schouwen duiveland en van veel vrienden en familie) kleertjes, schoentjes, puzzels, ballonnen. En nog veel meer spullen, iedereen alvast heel erg bedankt voor alles!!!

Nog maar 4 dagen en dan ga ik weer, joepie!!!
Ik had van sinterklaas Swahili lessen gekregen, dus ik heb m’n Swahili al weer een beetje kunnen opkrikken. Maar vloeiend is het echt nog niet, dus ik ga nog maar veel oefenen.

Ik ga proberen om deze blog weer bij te houden, zodat jullie mee kunnen genieten van mijn reis. Ik vind het erg leuk om de reacties van jullie hier te lezen.

Heri ya mwaka mpya na tutaoana badaaye.

Groetjes Mirte

p.s. Monica en Tamara ik hoop dat jullie er net zoveel zin in hebben!!


  • 01 Januari 2013 - 14:00

    Lenie:

    Hoi Mirte. Gelukkig Nieuwjaar en natuurlijk ga ik je weer volgen op je nieuwe avontuur.
    Verheug me al weer op je verhalen en mooie foto's. Safari njema.
    Ik ben jaloers , had graag mee gewild maar helaas.


  • 01 Januari 2013 - 14:48

    Heidi:

    Hoi Mirte,

    Leuk hoor eindelijk ga je weer naar het mooie afrika.
    Ik ga je hier weer volgen hoor, geniet altijd enorm van je
    verslagen.
    Fijne reis en maak er weer een mooie herinnering van.

    Liefs Heidi

  • 01 Januari 2013 - 15:02

    Ria:

    Hoi Lieve Mirte,

    Aller eerst een super Gezond en Gelukkig 2013 met heel veel reis plezier.

    En ik hoop dat je een goeie reis hebt over 4 dagen.
    En ik ga zeker lezen wat je weer allemaal mee maakt,

    Lieve Groetjes Ria & Jan

  • 01 Januari 2013 - 18:10

    Jamaica Lernout:

    Hoi Mirte,

    Geniet de komende maanden maar weer van het mooie land. Het zal vast weer een mooie tijd worden. Doe iedereen maar de groeten van mij.

    Groetjes van Jamaica.

  • 01 Januari 2013 - 20:26

    Anja:

    Mirte, ga er weer lekker tegenaan, eindelijk weer lekker weg!
    Geniet ervan en have FUN!
    x Anja & de rest!

  • 01 Januari 2013 - 21:53

    Monica:

    Ik heb er erg veel zin in!!!! Tot gauw....
    Leuk om met eigen ogen te gaan zien, waar jij zo enthousiast over bent.

    Liefs monica

  • 02 Januari 2013 - 13:24

    Hennie Haslinghuis:

    Mirte,

    Wat heb je alweer veel actie ondernomen voor het goede doel, super! Wij wensen je alle goeds voor 2013
    en vooral voor de werkzaamheden die je in Tanzania gaat verrichten.
    Graag zouden wij langskomen,maar je komt waarschijnlijk net te vroeg terug. In september zou het misschien wel kunnen voor ons. Succes en het allerbeste. Groet.

  • 02 Januari 2013 - 17:00

    Nellie Rijk:

    Hoi wijveke,

    Ja, ja wij weten zeker wel dat je weer bijna gaat vertrekken!
    Overal staan dozen en zakken, het een moet echt mee, het ander alleen als er nog ruimte en gewicht over is en de post bezorgservice komt bijna elke dag ietske brengen.
    Heerlijk....en... wat een drukte, wat een rotzooi.
    Maar bovenal wat een zin en passie heb je weer om naar je land en kinderen te gaan. Nog eens extra leuk doordat er 2 moeders met je meegaan aan wie je al jouw hartverwarmende zaken kunt laten zien. Ik snap volkomen dat je wilt gaan en de moeders brengen echt wel extra geluk met zich mee.

    goede reis mijn wijveke en de moeders
    en wij willen er weer alles over weten hoor!!
    Mama Nellie

  • 03 Januari 2013 - 13:53

    Yvonne:

    Hoi Mirte,

    Een hele goede reis, ik hoop dat je alle spullen kan dragen maar de kinderen zullen er zeker weer blij mee zijn.
    Ik kijk uit naar de verhalen.

    Hoedoei ( tot ziens, op z'n brabants)

  • 10 Januari 2013 - 14:38

    Peter,Lisette,Karlijn,Ellen En Bram :

    Hoi Globetrotter Mirte,

    Een beetje laat, maar een fijn 2013!
    Geniet maar lekker van je reisje!
    Ik weet zeker dat de twee dames die met je meegaan net zo enthousiat worden als jij.
    Alleen je gaat op safari voor de wilde dieren, maar die heb je toch ook in zeeland?
    Enfin geniet ervan en we zijn nu al benieuwd naar reisverslagen.
    Goeie reis Mirte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 196066

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: