Bibi Mirte - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Mirte Os - WaarBenJij.nu Bibi Mirte - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Bibi Mirte

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

15 November 2011 | Tanzania, Dodoma

Hallo allemaal,

Habari zenu?
Met mij gaat het goed, ik ben nog steeds heerlijk aan het genieten van alles hier.

De reis er naar toe en aankomen bij het centrum voelde weer helemaal vertrouwd. Ik was gelijk weer helemaal bibi Mirte. De kinderen herkende mij nog en ik kreeg weer vele knuffels. Ook een aantal zusters van vorig jaar waren er nog en ook door hun werd ik enthousiast begroet, zo leuk.
Vorig jaar hadden we (de zusters, de vrijwilligster en ik) elkaar andere namen gegeven. Groenten en fruit namen. En ik kwam nu weer binnen en gelijk werd er 'Karotti' (wortel) geroepen, ik was het al helemaal vergeten, maar zo leuk dat zij het zich wel herrinerden.

Met de kinderen is het weer heerlijk.
Er waren hier 2 NL vrijwilligsters, ik heb hun veel kunnen vertellen over het centrum en de kinderen. Samen hebben we heerlijk gespeeld met de kinderen en gewandeld.

Toen ik vertrok had ik nog niet echt een idee wat ik in Tanzania precies ging doen. Toen ik eenmaal in Leto (het weeshuis) was, was ik zo aan het genieten. Dat ik heb besloten om hier 3 weken te blijven.
Ik ga samen met Olga (NL vrijwilligster hier) vrijdag hier weg. Samen gaan we dan naar Arusha en naar Haydom, mijn ander project in Tanzania. En dan zit het er helaas al weer op.

Maar nu nog even echt genieten.
Het is de laatste dagen echt warm hier, rond de 32 graden. En snachts koelt het af en een buitje soms. Eigenlijk wel erg lekker.
Ik mis het nederlandse weer nog niet zo, dus ik geniet nog maar even extra hier. Ik zal proberen een zonnetje voor jullie mee te nemen.

Heel veel groetjes en tot de volgende keer,

Tutaonana badaaye na siku njema,

Mirte


  • 15 November 2011 - 11:45

    Caroline:

    Hoi Mirte,

    Wat fijn te horen dat je het weer zo naar je zin hebt, en dat iedereen zo blij is met je komst! Maak je weer veel mooie foto's zodat ook wij na afloop van je reis met je mee kunnen genieten!?

    Liefs van ons allemaal!

  • 15 November 2011 - 13:23

    Heidi:

    Prachtig om daar weer terug te zijn.
    Zeker als je zo de foto ziet van je baby's van toen.
    Ik geniet altijd enorm van je reisverslagen en foto's.
    Jammer dat het zo snel om is deze keer he.
    Geniet nog even lekker van het zomerse weer daar, hier is het koud.

    Groetjes Heidi

  • 16 November 2011 - 08:01

    Anja:

    Hoi Mirte,

    Leuk om te lezen en de foto's te kijken. En, jouw regeltje onder de foto's. Wie is nu eigenlijk werker, en wie kind? Jij krijgt het drinken toegediend. En bij de foto van het huisbezoek aan een werker, sta jij op de foto met een wel erg jonge werker.
    Grapje hoor, ik begrijp je wel.
    Maar wat ik vooral begrijp is dat je erg geniet en je weer helemaal thuis voelt. En zo is het blijkbaar over en weer.
    Geniet van je laatste dagen in Afrika, voorlopig laatste, ik verwacht dat dit niet echt jouw laatste bezoekje zal zijn aan Afrika.

    Veel liefs Anja

  • 16 November 2011 - 08:55

    Jamaica Lernout:

    Hoi Mirte,

    Vast heel leuk om weer terug te zijn. De foto's zien er weer zo vertrouwd uit. Doe alle kinderen, zusters en werkers maar de groeten van mij.

    Het weer is hier ook lekker hoor. Het zonnetje zit er bijna iedere middag wel door. Oke, geen 30 graden, maar al een laagje eis op de vijver. Hopelijk blijft het nog even vriezen en kunnen we hier van het lekkere schaatsweer genieten.

    Groetjes van Jamaica.

  • 16 November 2011 - 09:19

    Yvonne:

    Ja, die baby's van toen zijn wel behoorlijk gegroeid. Lijkt mij wel bijzonder om hun terug te zien.
    Ondanks dat het best koud is hebben wij in Nederland ook super winterweer. En met de Sint weer in het land komt er nog veel gezelligheid op ons af. Maar de kerstbomen die ik hier en daar zie mogen van mij nog wel even wegblijven.

  • 16 November 2011 - 18:35

    Ria Uit Koewacht:

    Hoi Mirte, aan je verslag te zien ben je wel heel erg aan het genieten. Ik kan het me voorstellen, bijna letterlijk, maar zeker figuurlijk een warm bad waarin je terecht bent gekomen. De foto's zijn ook super, wat een schatjes (met jou erbij). groetjes en tot het volgende verslag. (hier begint het 's nachts te vriezen!)

  • 16 November 2011 - 19:04

    Miriam:

    Hoi Mirte,
    Jij bent weer helemaal op je plek dat hoor ik al. Heerlijk genieten dus. Ik probeer me voor te stellen hoe het voelt als het buiten 32 graden is maar dat wil niet zo lukken nu ik in de ochtend mijn ruiten weer moet krabben. Wat een prachtige foto's toch, vooral van al die kindjes op een rij in het roze. Voor jou en voor alle kindjes een dikke knuffel!
    liefs Miriam

  • 16 November 2011 - 20:36

    Je Papa En Mama:

    Ha meid,je bent voor mij natuurlijk geen bibi Mirte maar ik vind het wel heel leuk en lief klinken.
    Leuk dat de computer gemaakt is zodat je iedereen, en ons ook, op de hoogte kunt stellen en houden hoe het daar is.
    Heerlijk om de fotoos te zien, ik kan de plaatjes bijna ruiken, leuk om het weer te zien hoor,
    Het mooiste is om jouw gezicht te zien en te zien dat je op je plek bent, daar waar je je thuis voelt,
    Super hoor, geniet maar van alles en zeker ook van het weer.
    Gelukkig ben je er nog een tijdje en ga je ook nog op reis naar je andere project, ben benieuwd hoe het daar is,wie weet hoeveel bekende je daar ook tegenkomt.
    Misschien is het wel heel "gezellig".
    Nog een geweldige tijd en veel groetjes voor alle bekenden.
    Dikke kus en knuffels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 196081

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: