Ik ben in Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mirte Os - WaarBenJij.nu Ik ben in Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Ik ben in Tanzania

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

27 Oktober 2011 | Tanzania, Arusha

Hallo,

Hoera, ik ben in Tanzania.
Het voelt weer helemaal goed en vertrouwd om hier te zijn.
Het is hier nog steeds warm, stoffig, heerlijk, iedereen spreekt je aan maar bovenal vertrouwd.
En ja ook proberen ze nog steeds om 5 keer zoveel te vragen als de echte prijs. Maar helaas voor hun, dan hebben ze de verkeerde hier ;-).

Ik heb dinsdag een goede vlucht gehad, het vliegtuig was bijna helemaal vol (400 mensen) maar toevallig naast mij niet. Dus ik had een extra stoel, vond ik niet zo erg.
Woensdag ben ik met de bus vanuit Nairobi (Kenia) naar Arusha (Tanzania) gegaan, heerlijk 6 uur hobbelen. Maar ook daar waren niet veel mensen in de bus, 7 ipv 25. Dus weer lekker veel ruimte. Ik heb onderweg al zebra's, gazelle, dromedaris, veel koeien en geiten en droogte gezien. En heel veel mensen, in hele mooie kleuren.

Nu ben ik in Arusha, de grote stad.
Ik heb al een aantal vrienden gezien. En zal er straks nog aan paar zien. En dan nog inkopen doen, die je op de markt niet kunt kopen, maar wel erg lekker zijn ;-).

Morgen ga ik naar de kinderen, heb er heel veel zin in. Ik ben heel benieuwd hoe het met hun gaat, ze weer heerlijk knuffelen. Lol hebben met de zusters, gezellig kletsen met iedereen, uren doorbrengen op de markt. Ik heb weer heel veel zin om te gaan.

Ik hoorde dat de computer op het centrum al een tijdje kapot is, dus ik zal daar geen internet hebben. Dus geen berichtjes van mij en geen email. Mijn Tanzaniaans nummer doet het wel weer, dus als je me iets wilt vragen 00255-766481431. Of naar mijn NL nummer smssen, probeer die elke avond te checken.

Siku njema na tutaonana badaaye,

Groetjes Mirte

• 27 Oktober 2011 - 09:18

Tessa:

Mambo mirte,

Geniet lekker van je tijd in tanza. Maak er wat leuks en gezelligs van! Vertrouwd in arusha en leto.

Busu Tessa

• 27 Oktober 2011 - 16:14

Mama Nellie:

Hoi Mirte,
    Ik zie dat alles je weer vertrouwd is, de warmte, het stof en de verkopers en je vrienden. Alleen de kindjes ontbreken nog en de lieve marktvrouwtjes en natuurlijk mandenmaaktsters nog, mocht er kunnen geraken. Graag zou ik ieder nog eens willen zien en kijken hoe hun leven is verder gegaan. Of ze de kinderen naar school kunnen laten gaan.
    En of er een lodge komt voor extra werk en inkomsten. We verwachten je verhalen hoor!!! en je foto's!!!
    En hoe jouw kinderen nu zijn?
    En heb je al chipymaiai gegeten??
    Veel liefde en plezier voor jou en de huus.
    mama

• 27 Oktober 2011 - 18:29

Miriam:

Dat klinkt als een beetje thuis komen, heerlijk vertrouwd dus. geniet ervan Mirte!

• 30 Oktober 2011 - 06:23

Anja:

Hoi Mirte,

Leuk om je verhalen weer te lezen, zo kunnen we je een beetje volgen. Volgen waar je bent, wat je doet en wie je zoal ontmoet.
    Goed dat je gegaan bent, je voelt je dus weer thuis ! Al hadden we daar niet echt aan getwijfeld. Ik las dat jij wel getwijfeld had, maar dat is denk ik meer om praktische redenen, niet omdat je twijfelde of je het wel naar je zin zou hebben.
    Geniet ervan, groeten Anja

• 16 November 2011 - 08:59

Jamaica Lernout:

Hoi,

Ben even aan het terug lezen. Had in Australie geen snel en veel internet, dus iedere keer even vlug wat typen en mail lezen en dan weer verder.

Wel leuk om weer terug te zijn denk. Hé, maar voor die temperaturen had je ook wel in Australie kunnen zitten, haha.

Groetjes van Jamaica.

• 17 November 2011 - 00:02

G'day Mate:

Habari yako? Safi sana photos! Can recognise the kids - makes me want to be there!!!! Having fun with Sr Christina as always - have you made the other Sisters touch their noses with their feet yet??? They've had plenty of time to practice hey:) Can't understand this 'double Dutch' talk but doesn't matter!! Have sent you an email too. Who's baby are you holding in the mud hut? Is that Winnie's? Love to everyone. Take care, safari njema!!! Kwaheri:)