Alles komt goed - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu Alles komt goed - Reisverslag uit Koewacht, Nederland van Mirte Os - WaarBenJij.nu

Alles komt goed

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

07 Januari 2014 | Nederland, Koewacht

Hallo iedereen,

Natuurlijk voor jullie allen een mooi, gezond, gezellig, liefdevol, succesvol en lekker 2014 gewenst waarin weer vele dromen mogen uitkomen.

Ik ben al weer dik 4 maanden in NL en het is echt weer tijd om te gaan hoor. Al heb ik het ook weer naar mijn zin gehad hier. Ben eerst 2 maanden in Burgh-Haamstede geweest, erg leuk om daar weer bij het gezin te zijn, weer helemaal vertrouwd. Nog een weekje met m’n ouders naar La Palma geweest, heerlijk weer even zon gehad en echt vakantie gevierd. Natuurlijk ben ik ook nog in Zwitserland geweest, ook daar is het elke weer thuis komen, heerlijk om ook daar te zijn. Is eigenlijk best lekker om op zoveel plekken thuis te zijn, wat een mooi leven heb ik toch.

En nu is het weer tijd om te gaan, a.s zaterdag 11 januari, vertrek ik weer naar Tanzania.
Toen ik afgelopen augustus uit Tanzania vertrok, vertrok ik met het idee dat ik terug zou gaan naar de baan die ik aangeboden had in Lushoto, voor 1 tot 2 jaar. Bij de lodge/hotel waar ik ook vrijwilligerswerk had gedaan.
In november kreeg ik een mailtje dat ik het huisje wat ik zou krijgen niet kreeg, aangezien ik maar 6mnd zou komen, konden ze het huisje beter voor iets anders gebruiken. Natuurlijk heb ik de Zuster toen gelijk gemaild dat ik dat dat we dat afgesproken hadden, dat ik dat wel echt heel erg jammer vond. Na een lange stilte kwam er dan nog een mailtje.
Er was zo weinig toerisme dat er eigenlijk helemaal geen geld was om mij te betalen, ze hadden al moeite om het ‘gewone’ personeel te betalen, dus hoe moesten ze mij dan betalen.
Toen ik dat mailtje kreeg, had ik net ervoor mijn ticket geboekt. Maar ja toen zat ik met een ticket en zonder baan!

Maar ja ik ben al een beetje verAfrikaanst en dus maakte ik mij niet zo’n zorgen. Ik zou mij wel vermaken. Genoeg mensen die ik ken, vrienden die ik kan bezoeken en helpen en een hele lieve vriend die op mij wacht, dus dat komt wel goed.
En het is ook goed gekomen, ik heb vorige week een andere baan gevonden in Tanzania. Ik ga weer als au-pair werken, bij een gezin met een Belgische moeder met 3 kinderen, twee jongens van 10&5 jaar en een meisje van 8 jaar. Zij wonen in Dar es Salaam een hele grote stad aan de kust. Als ik zaterdag aankom ga ik eerst een paar dagen naar Lushoto, iedereen daar weer zien, en vooral lekker bij mijn vriend zijn. En daarna ga ik weer terug naar Dar es Salaam, aan de slag bij het gezin. Dit gezin was met de kerstdagen in Belgie en ik heb ze daar dus al ontmoet, ik heb er zin in!

En zo komt dus alles nog goed, vertrek ik a.s. zaterdag naar Tanzania en heb ik weer een baan.
Ik heb mijn auto verkocht, heb mijn kamer vol staan met heeeeeeel veel spullen die ik nog moet proberen in 2 koffers/tassen te krijgen, nog langs een paar mensen en dan ben ik er helemaal klaar voor!!
Er staat alweer bezoek op de planning dus dit gaat weer een super jaar worden, kom maar op 2014.

Tot de volgende keer,
Groetjes Mirte

  • 07 Januari 2014 - 13:21

    Annemarieke:

    Heel veel succes met dit nieuwe avontuur! Ik sluit me aan bij jou wijze woorden: Alles komt goed!

  • 07 Januari 2014 - 13:21

    Yvonne:

    Ja, wij Noord Europianen zijn vaak planners en mensen die van zekerheid houden. Het is goed dat jij ons laat zien dat de Afrikaanse gedachten: geen zorgen voor de dag van morgen wel zo relaxt is. Heerlijk dat je daar aan de slag kan als au-pair. Geniet nog even van Nederland, goede reis en we kijken uit naar jouw Afrikaanse avonturen.

  • 07 Januari 2014 - 13:41

    Hennie Haslinghuis:

    Jambo Mirte,jouw enthousiasme werkt aanstekelijk.Daar maak je iedereen blij mee,dus ook de Tanzanianen.Wat heerlijk dat je alles weer goed hebt kunnen regelen.Heel veel geluk en succes en ik hoop tot in april in Dar Es' Salaam!!! Kwa heri

  • 07 Januari 2014 - 18:46

    Daan Van Os:

    Fijn voor je dat je toch een baan hebt kunnen vinden in het land waar je zo graag bent. Heel veel plezier, geluk en succes.

  • 07 Januari 2014 - 22:13

    Trees Fockenier:

    Geweldig hoe positief je bent en blijft...ook mijn moto is: alles komt altijd weer goed ( niet altijd zoals we gedacht of verwacht hadden, maar......alles komt goed).
    Geniet van je leven in Tanzania, en uiteraard heel veel geluk met je vriend!
    Goeie reis en succes!

  • 08 Januari 2014 - 13:36

    Jamaica Lernout:

    Een gelukkig nieuwjaar.

    Gelukkig heb je toch nog een alternatief gevonden. Geniet er maar van en tot morgen.

    Groetjes van Jamaica.

  • 08 Januari 2014 - 13:48

    Lenie:

    Mirte wat fijn voor je dat er toch werk is voor jou. Het gaat je goed.
    Dar es Salaam is wel anders dan Lushoto , geen paniek het is maar chaos gevoel zul je wel af en toe meemaken. Veel succes , fijne tijd en ik blijf je volgen.

  • 09 Januari 2014 - 14:10

    Nellie:

    Hoi wijveke,
    Wij kunnen natuurlijk van heel dicht bij meemaken welk nieuws je hebt. Super dat je weer een familie hebt gevonden waar je graag bij zult zijn en die jou bijzondere kansen willen geven. Ik moet er niet aan denken om in zo een drukke, warme chaotische stad te zijn, maar jij vindt er vast en zeker je weg en pleziertjes. En dan je weerzien met je manneke... wat gun ik jullie je nabijheid toe. Vooral nu je tijd hebt om de dingen rustig te laten komen. Zoek je vooral ook naar mooie lapjes en winkeltjes? Ik ben ook erg benieuwd wanneer je gaat pakken. Zelf wordt ik er al bijna zenuwachtig van, maar jij blijft gewoon Afrikaans rustig. Nog 2 nachten heerlijk bij ons en de verwennerij van je papa.

    mama

  • 10 Januari 2014 - 19:26

    ANNEKE:

    HALLO MIRTE KNAP HOOR EN DAT JE WERK HEB EN NOG BEDANKT VOOR JE PAKJE
    MAAR IK BEN HET NATUIRLIJK VER GETEN EN VEEL PLIEZIER GENIET ER MAAR VAN
    MAAR DAT ZAL WEL LUKKEN HE GROETJES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 195897

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Januari 2015

Au-pair, reizen, vrienden bezoeken in Tanzania

05 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Rafiki ik kom er weer aan

06 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Australie

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

Watoto

07 Maart 2009 - 08 Maart 2010

Vrijwilligers werk in Oost- Afrika

19 Augustus 2006 - 21 Oktober 2008

Au-pair in Zwitserland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hulp hier voor daar

Landen bezocht: